نسخه چاپی

ترس از سرقت اسپانیایی ها را از مناطق شلوغ دور كرد

یك نفر از هر سه اسپانیایی از ترس اینكه در روزهای كریسمس مورد سرقت قرار گیرد یا اموالی را از دست بدهد، از تردد در اماكن شلوغ اجتناب می كند.

به گزارش نما،ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، در حالی که 9 روز تا آغاز کریسمس (روز تولد حضرت مسیح (ع) ) و دو هفته تا پایان سال جاری میلادی مانده، ازدحام و شلوغی خیابان ها برخی از اسپانیایی ها را نگران کرده است.

در این باره، بر اساس نظرسنجی شرکت حفاظت و امنیتی 'سکوریتاس دیرکت'، 25 درصد اسپانیایی های حاضر در این نظرخواهی خاطرنشان کرده اند که در زمان کریسمس، احساس امنیت کمتری نسبت به دیگر فصول سال می کنند.

افزون بر آن 70 درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که در شب تحویل سال، امنیت بیشتری نسبت به یک روز معمولی نیاز است در حالی که 50 درصد از اسپانیایی ها چنین عقیده ای را نسبت به شب کریسمس دارند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که درک امنیت اسپانیایی ها، بسته به ایالتی که در آن زندگی می کنند متفاوت است. در این مورد در حالی که اسپانیایی های مقیم ایالت باسک، ناوارا و ریوخا (همه آنها در شمال کشور) بیشترین احساس امنیت را می کنند، ایالت های مادرید، آندالوسیا و کاتالونیا از احساس امنیت کمتری برخوردار هستند.

مطالعه مذکور همچنین به بررسی نگرانی های مردم در مورد ورود سارقان به منازل آنها در این فصل از سال می پردازد. نظرسنجی حاکی از آن است که بیش از 80 درصد پرسش شوندگان از یک سرقت احتمالی و هنگامی که خانواده آنها در منزل حضور دارند می ترسند، بیش از 50 درصد ترس دارند که سارقان به تخریب منزل آنها بپردازند و 34 درصد نیز می ترسند که خاطرات یا وسایل شخصی را از دست بدهند.

بنابر این گزارش، نگرانی های مردم بیشتر از مشکل بحران اقتصادی، نرخ بالای بیکاری و تضعیف درآمدها سرچشمه می گیرد به طوری که اسپانیایی ها می ترسند که روز کریسمس زمانی باشد که سارقان با سوء استفاده از شلوغی به اقدامات تبهکارانه بپردازند.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...