نسخه چاپی

واكنش طالبان افغانستان به حمله پیشاور

"طالبان افغانستان" با صدور بیانیه‌ كوتاهی "تراژدی پیشاور پاكستان" را كه از سوی "طالبان پاكستان" انجام شد و ۱۴۱ كشته برجای گذاشت، محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، افراد مسلح طالبان پاکستان روز سه شنبه در خونین‌ترین حمله سال به یک مدرسه ارتش در پیشاور حمله کردند و ۱۴۱ تن را که اکثر آن‌ها محصل بودند، کشتند.

طالبان افغانستان نیز با صدور بیانیه‌ای منصوب به ذبیح‌الله مجاهد، بدون نام بردن از طالبان پاکستان اعلام کرد: ما شدیدا به خاطر تراژدی به وقوع پیوسته و غم و اندوه خانواده قربانیان ناراحت هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: زنان، مردان و کودکان بی‌دفاع عمدا کشته شدند و این برخلاف اصول اسلامی است. طالبان افغانستان همواره کشتار مردم و کودکان بی‌گناه را محکوم می‌کند.

این بیانیه درحالی صادر شده است که طالبان افغانستان خود مسئول قتل هزاران غیرنظامی بی‌گناه است. طبق گزارش ماه ژوئیه سازمان ملل حدود ۴۸۵۳ غیرنظامی در شش ماه نخست سال ۲۰۱۴ کشته شدند.

طبق گزارش سازمان ملل ۷۴ درصد از این تلفات به عوامل ضد دولتی از جمله طالبان اختصاص دارد. فاجعه روز سه شنبه موجب ترس مردم شد و بار دیگر احتمال حملات تروریستی وحشتناک را افزایش داد. در پی این حادثه دولت پاکستان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

حمله خونین پاکستان از زمان بمب‌گذاری انتحاری سال ۲۰۰۷ در شهر گراچی پاکستان با ۱۵۰ کشته بی‌سابقه بود. بیش از هزار محصل دختر و پسر و کارمند در مدرسه پیشاور حضور داشتند که افراد مسلح وابسته به طالبان پاکستان حمله خود را آغاز کردند.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...