نسخه چاپی

هشدار كمیته اخلاق به دلالان

رئیس كمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دلالان هشدار داد كه وعده انتقال بازیكنان به خارج از كشور را ندهند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی اکبر محمدزاده درباره اینکه آیا از کمیته نظارت بر مربیان خارجی نامه‌ای با این عنوان که یک مربی خارجی شاغل در لیگ برتر، مشکل مشابه زلاتکو کرانچار را دارد، دریافت کرده است، گفت: چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده است. علاوه بر نظارت مراجع امنیتی، کمیته اخلاق هم بر مربیان خارجی نظارت دارد.

وی با بیان اینکه «این گونه نیست که کمیته اخلاق نظارتی بر مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران نداشته باشد»، تصریح کرد: کمیته اخلاق در زندگی خصوصی افراد دخالتی ندارد ولی در مکان‌هایی چون تمرینات، محل باشگاه و یا در جاهایی که بیرون از منزل باشد، اگر شاهد رفتار خارج از عرف باشیم حساسیت نشان می‌دهیم. اعتقاد کمیته اخلاق این است که نباید با دخالت در حریم خصوصی، مربی یا بازیکن خارجی را تخریب کرد.

رئیس کمیته اخلاق با اشاره به پرونده‌های موجود در این کمیته عنوان کرد: پرونده‌های زیادی در حال بررسی هستند و این گونه نیست که در کمیته اخلاق بیکار نشسته باشیم. با این حال به دلیل محرمانه بودن، نمی‌توانیم خیلی در مورد آن صحبت کنیم.

محمدزاده اظهار داشت: کمیته اخلاق به برخی دلالان هشدار می‌دهد با افرادی که به بازیکنان وعده ترانسفر به کشورهای عربی و خارجی را می‌دهند، برخورد می‌کند. نمونه این مسئله برخورد با فردی بود که در یکی از تیم‌های شهرستانی مسئولیت داشت و کلاهبرداری می‌کرد. این فرد را جریمه نقدی و از فعالیت‌های فوتبال محروم کردیم.

وی افزود: پرونده‌ای نیز در رابطه با بازیکن خارجی تیم پدیده خراسان داریم که دو مدیربرنامه رسمی مدعی شده‌اند این بازیکن را پدیده انتقال داده‌اند و فرد دیگر حقی ندارد.

محمدزاده در مورد اینکه گفته می‌شد به محسن فروزان بابت پیراهنی که در دربی 79 استفاده کرده بود، تذکر داده است، گفت: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. به عنوان رئیس کمیته اخلاق اعلام می‌کنم که از این پس کمیته اخلاق این اختیار را دارد که به خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و دیگر رسانه‌ها بابت انتشار اخبار کذب در رابطه با کمیته اخلاق و دیگر مسائل فوتبال تذکر دهد و حتی برخورد قانونی کند.

رئیس کمیته اخلاق درباره پرونده استفاده از جادوگر در فوتبال ایران گفت: یک نفر از اعضای کمیته اخلاق را مامور رسیدگی به این پرونده کرده‌ایم تا در بحث آسیب‌شناسی و همچنین مسائل فرهنگی آن رسیدگی کند. هنوز به موردی نرسیده‌ایم و بررسی‌های ما ادامه دارد.

۱۳۹۳/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...