نسخه چاپی

درآمد میلیونی كارتن جمع كن ها

عکس خبري -درآمد ميليوني کارتن جمع کن ها

می گویند از میان چند كاری كه زحمت زیادی ندارند اما درآمدشان خیلی عالی است كارتن جمع كنی سود بیشتری دارد. شغلی كه نه مجوز كسبی میخواهد و نه مالیاتی و نه كسی می تواند نسبت به آن تعرضی داشته باشد.

اختصاصی/به گزارش نما ،مثل خیلی ها باید اسباب کشی می کردیم اما کارتن خالی نداشتیم. ساعت حدود 18 بود که به دنبال کارتن خالی از خانه بیرون آمدم. اول سراغ فروشگاه نزدیک منزل رفتم؛ گفت ما همه کارتن ها را حدود ساعت 16 جمع کرده و به مدیریت فروشگاه تحویل می دهیم، اگر کارتن می خواهی عصر فردا بیا.
در طول پیاده رو به راه افتادم و به تک تک مغازه های راسته خیابان سر زدم. یکی گفت که ساعت 10 صبح زمان تخلیه بارشان است و دیگری گفت که کارتن های خالی اش را به مشتری های خاصش می فروشد.
گاهی پیاده و گاهی با اتومبیل همچنان دنبال کارتن خالی بودم که ناگهان در یک مغازه تعداد زیادی کارتن دیدم. به نظر تمیز و مرتب می آمدند، از ماشین پیاده شدم و از صاحب مغازه کارتن ها را خواستم. اما او گفت که این کارتن ها برای شانه های تخم مرغ است و چون خیلی محکم نیست به درد اسباب کشی نمی خورد؛ هرچند قیمت هر کارتن 400 تومان، موضوع مهم تری بود که وقتی توسط صاحب مغازه مطرح شد به کلی مساله را فراموش کردم و از مغازه آمدم بیرون.
هنوز نا امید نشده بودم، به چند داروخانه سر زدم و یکی دو تا کارتن محکم و البته خالی پیدا کردم. سوار ماشین شدم و وقتی چراغ قرمز را رد کردم در گوشه پیاده رو یک گاری دیدم که انبوهی از کارتن خالی را در خود جای داده بود. شاید این مشتری های خاص همین کارتن جمع کن ها بودند که این مغازه دارها حاضر نمی شدند این مشتری های دائمی را با کسانی چون من عوض کنند.
تازه متوجه شدم که اگر تا صبح هم بگردم کارتن خالی نخواهم یافت. در مسیر بازگشت به حرف هایی که راجع به کارتن خالی شنیده بودم فکر کردم. به مشتری های خاص و یکی از آشنایان که گویا جزو همین مشتری های خاص است.
به یاد آوردم که او از معامله همین کارتن های خالی و به دردنخور چه درآمد کلانی دارد و اوضاع زندگی اش چقدر با گذشته فرق کرده است. هرچند آن پسربچه ای که در گاری اش انبوهی کارتن خالی جمع کرده بود نتواند به چنین درآمدی برسد و این پول های کلان فقط به جیب کسانی می رود که شاید مسئولیت به کارگیری این کودکان را به عهده دارند.
بررسی های ذهنی را به صبح موکول کردم و با گشتی حدود 2 ساعت بالاخره موفق شدم کارتن های خالی موردنیازم را زودتر از کارتن جمع کن ها پیدا کنم. اما چون یکی از دوستان پیشنهاد کرده بود که با کمی جستجوی اینترنتی می توانم مراکزی را بیابم که کارتن خالی دارند پس دست به کار شدم و...
در گشت های اینترنتی به سایتی برخوردم که فردی این سوال را مطرح کرده بود: "دوستان واقعیتش ما تصمیم گرفتیم با دوستم یک وانت بخریم و صبح ها باتری فرسوده جمع کنیم برای بازیافت و شب ها هم بریم کارتن جمع کنیم از خیابون ها حداقل تا یک سال تا بعد ببینیم چی میشه. یه نفر گفت جمع آوری کارتن مجوز میخواد و پلیس میگیرتتون و باید از شهرداری مجوز بگیرن و اینا مجوز نمیدن و .."

اما بیش از این سوال جواب های ذیل آن توجهم را جلب کرد:
"یک چیزی در نظر داشته باشید که وانت مصرف سوختش بالاست و کلا هزینه هاش زیاده. به نظر من از کشاورز و میدون دار میوه بخرید و کنار جاده و بزرگراه بفروشید بیشتر سود داره."
"برخی شب ها دیروقت که من از سر کار میام ، زیادن وانت های شخصی که دارن کارتن می ریزن بالا، خوب هم می خرن، شبی 200 یا300 کاسبی !نهایت بگیرنتون. فکر کردی چیکارتون می کنند، احتمالا بار اون شب را توقیف می کنند یک تعهد هم ازتون می گیرند و این داستان ادامه دارد "

و شاید قابل توجه ترین جوابی که در پاسخ این سوال دیدم این بود:
"کسی به وانت نمیتونه گیر بده، به موتور سه چرخه میشه گیر داد چون اصلا پلاک نمیشه و خودرو حساب نمیشه و بعد از سه بار توقیف توسط پلیس موتور سه چرخه مصادره میشه .شهرداری هم برای گیر دادن به وانت بار نیروی اجرایی کافی نداره و اگرم داشته باشه قانون خاصی براش ندارن .فقط سد معبر نکن که میشه ماشینت رو یک روز خوابوند .
نتیجه : اگر برات میصرفه هر موقع دلت خواست برو جمع کن و حالش رو ببر ..
منبع : تجارب بنده در گشت های راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و همکاری من در همان زمان با گشت های شهرداری تهران."

۱۳۹۳/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...