نسخه چاپی

هشدار مقامات ایرانی در رابطه با فرد گروگان‌گیر در "سیدنی"

یك كارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مقامات ایرانی بار‌ها هشدار دادند كه بهره گیری از چنین افرادی كه تعادل روانی ندارند و استفاده ابزاری از آن‌ها برای پیشبرد اهداف سیاسی كوتاه مدت برای كشورهای استفاده كننده خطرناك خواهد بود.

به گزارش نما به نقل ازعرش نیوز"حسن عابدینی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گروگان‌گیری اخیر در سیدنی و برافراشته شدن پرچم جبهةالنصره در این درگیری اظهار داشت: این گروگانگیری نشان داد که هیچ کشوری نمی‌تواند خودش را از بروز ناامنی جدا ببیند.

وی ادامه داد: کشورهایی که تلاش کردند طی سالیان گذشته ناامنی را به غرب آسیا و شمال آفریقا تزریق کنند، امروزه خود قربانی این موضوع شدند و چه آنهایی که مستقیما با تروریسم در ارتباط بوده و یا کشورهایی که در قبال متحدان خود که موجب گسترده شدن خشونت شدند سکوت کردند، از این موضوع متضرر شده و خواهند شد.

این کار‌شناس رسانه‌های بین الملل با اشاره به فردی که اقدام به گروگانگیری کرد، گفت: مقامات ایرانی بار‌ها هشدار دادند که بهره گیری از چنین افرادی که تعادل روانی ندارند و استفاده ابزاری از آن‌ها برای پیشبرد اهداف سیاسی کوتاه مدت برای کشورهای استفاده کننده از آن‌ها خطرناک خواهد بود.

عابدینی تاکید کرد: این فرد که امکانات سیاسی، مادی و... در اختیارش قرار داده بودند، تا بر ضد جمهوری اسلامی و اسلام عمل کند، امروزه به یک مشکل برای کشورهای بانی آن درآمده است و افرادی که گرایش به خشونت و به عبارتی دیگر تروریسم داشته باشند، قطعا برای مردم آن جامعه مشکل ساز خواهند شد.

وی اضافه کرد: اگر هدف کشورهای بانی ایجاد ناامنی و مستقرکردن تروریست (از بوکوحرام در نیجریه گرفته تا عراق) بود، امروزه می‌بینیم که این موضوع به استرالیا نیز کشیده شده است.

این کار‌شناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: با وقوع چنین اتفاقاتی می‌طلبد که جامعه جهانی برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری به هماهنگی بیشتری دست زده و کشورهای حامی تروریست از چنین اقداماتی دیگر روی گردانند.

۱۳۹۳/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...