نسخه چاپی

آنكارا: برای رابطه با ایران نیازی به توافق همه‌جانبه نیست

سخنگوی وزارت خارجه تركیه در سخنانی رابطه این كشور با ایران را بسیار مهم تلقی كرد و گفت: برای داشتن رابطه با ایران نیازی نیست در همه زمینه‌ها اتفاق نظر داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، «تانجو بیلگیج»، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، طی یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن اشاره به این موضوع که وزارت خارجه ترکیه یک ترافیک سنگین دیپلماتیک را دنبال می کند، گفت: دیدارهای بروکسل، آتن و تهران بسیار خوب و مفید بود.

خبرگزاری کردپرس به نقل از Haber7 نوشت: وی درباره سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران نیز افزود: ما برای روابط ترکیه و ایران ارزش بسیار زیادی قائل هستیم و به روابط دو جانبه بسیار جدی نگاه می‌کنیم. با ایران تنها در خصوص «بشار اسد» اختلاف نظر داریم ولی ما برای رابطه با ایران لازم نیست در تمام زمینه‌ها توافق داشته باشیم. چیزی که اهمیت دارد باز بودن کانالهای گفت‌وگو است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه درباره سوال خبرنگاران درباره واکنش اتحادیه اروپا به دستگیری های روزنامه نگاران نزدیک به جماعت گولن اظهار داشت: وزیر خارجه ترکیه، مولود چاووش اوغلو، در این خصوص تماسهایی با مسئولان اتحادیه اروپا داشته است.

وی تصریح کرد: در این جا یک موضوع فراموش شده وجود دارد و آن این است که در ترکیه مطبوعات، روزنامه ها و رسانه های فراوانی وجود دارد که به هر نحوی که دوست دارند از حکومت ترکیه انتقاد می کنند. بر اساس مدارک موجود کاملا مشخص هست که افراد بازداشت شده نه به خاطر فعالیت های روزنامه نگاری بلکه به خاطر فعالیت های دیگرشان دستگیر شده اند.

تانجو بیلگیج درباره رای دیوان عدالت اتحادیه اروپا در خصوص خارج کردن «حماس» از لیست گرو‌ه‌های تروریستی گفت: سیاست ها و دیدگاه های ترکیه در خصوص فلسطین واضح و روشن است. این تصمیم از نظر ما یک اقدام مفید ارزیابی می شود. نزدیکی ترکیه به فلسطین کاملا واضح است. ترکیه در باره فلسطین معتقد به فلسطینی مستقل با پایتختی بیت المقدس و بازگشت به مرزهای 1967 هست.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...