نسخه چاپی

استفاده داعش از مواد سمی در سوریه

وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه دلایلی برای اثبات استفاده گروه تروریستی داعش از مواد سمی در سوریه وجود دارد .

به گزارش نما، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت دمشق اطلاعاتی مهم در اختیار سازمان منع سلاح های شیمیائی گذاشته است که نشان می دهد گروه های مسلح تأسیسات حاوی گاز کلر را برای استفاده از این ماده شیمیائی تصرف کرده اند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه حاکی است : لذا دلایلی در دست است که بیانگر دست یابی گروه هایی همچون داعش به مواد شیمیایی برای استفاده از آن در حملات تروریستی است.

وزارت خارجه روسیه از اطلاع رسانی دولت سوریه به سازمان منع سلاح های شیمیایی استقبال کرد و افزود : اطلاع رسانی دولت سوریه به سازمان منع سلاح های شیمیائی نشان می دهد که این دولت با جامعه جهانی همکاری تنگاتنگ دارد و پایبند به توافقنامه منع سلاح های شیمیائی است و امید است که سازمان منع سلاح های شیمیائی اطلاعات دریافتی را به خوبی بررسی کند.

سوریه سپتامبر 2013 به توافقنامه منع سلاح های شیمیایی پیوست و آمادگی کامل خود را برای همکاری با این سازمان با هدف عاری کردن خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی اعلام کرد و بارها هشدار داده است که گروه های تروریستی با مواد شیمیایی که از تأسیسات غیرنظامی سرقت یا از حامیان خود دریافت کرده اند ، مردم و نیروهای ارتش سوریه را قتل عام می کنند.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...