نسخه چاپی

نیروهای پیشمرگ كنترل تل عفر را بازپس گرفتند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای پیشمرگ كردستان عراق منطقه كوهستانی تَل عَفَر در شمال غرب عراق را از تروریست‌های تكفیری داعش بازپس گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، مقامات کردستان عراق روز جمعه (۱۹ دسامبر، ۲۸ آذر) از فرار دسته جمعی ستیزه‌جویان داعش و تسلیم شدن ۲۰ تروریست به نیروهای پیشمرگه خبر دادند.

این تحول جدید بعد از موفقیت نیروهای کردستان در شکستن محاصره چند هفته‌ای کوهستان سنجار از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش در شمال غرب عراق صورت می‌گیرد؛ جایی که هزاران نفر از مردم در محاصره داعش گرفتار شده‌ بودند.

در پی عملیات دو روزه علیه گروه تکفیری داعش، محاصره این منطقه که به کوهستان شنگال (کردی: شهنگال/ شهنگار) نیز معروف است، شکسته شد.

تروریست‌های داعش در اوایل ماه اوت شهر سنجار را در استان نینوا تصرف کردند. آنان صدها تن از ساکنان این منطقه را کشتند و صدها زن و دختر ایزدی را ربوده و به بردگی بردند. ده‌ها هزار نفر از ساکنان این شهر از بیم تروریست های داعش در کوهستان سنجار پناه گرفتند.

نیروهای پیشمرگ ستیزه‌جویان داعش را از چندین شهر و روستای نزدیک سنجار از جمله شهر استراتژیک زومار بیرون رانده‌اند.

مقامات امنیتی این عملیات را موفقیت‌آمیز دانسته‌ و گفته‌اند در این عملیات خطوط اصلی تدارکاتی داعش قطع و در مجموع ۷۰۰ کیلومتر مربع بازپس گرفته شده است.

ستیزه‌جویان داعش بخشهایی از عراق و سوریه را تصرف کرده و در مناطق تحت کنترل خود، به قتل، هراس‌افکنی، تهدید و ارعاب همه‌ی جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردتباران و مسیحیان پرداخته‌اند.

۱۳۹۳/۹/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...