نسخه چاپی

شكاف ثروت در امریكا به بالاترین حد خود رسید

نتایج تحلیلی جدید نشان می‌دهد شكاف ثروت بین ثروتمندان امریكایی و گروه‌های كم درآمد به بالاترین مقدار ثبت شده خود رسیده است.

به گزارش نما، تحلیل جدید «مرکز تحقیقات پیو» درباره ثروت حاکی از آن است که میانگین ثروت اقشار پردرآمد امریکایی در سال ۲۰۱۳ تقریبا هفت برابر میانگین ثروت خانواده‌های دارای درآمد متوسط بوده است.

این شکاف از زمانی که بانک مرکزی امریکا (فدرال رزرو) جمع آوری این داده‌ها را در ۳۰ سال پیش آغاز کرد، شدیدترین شکاف مالی در امریکا محسوب می‌شود.

افزون بر این، یافته‌های این تحقیق بیانگر آن است که میانگین ثروت خالص خانواده‌های پردرآمد حدود ۷۰ برابر خانواده‌های دارای درآمد متوسط است، که این رقم نیز شدیدترین شکاف ثروت بین این خانواده‌ها ظرف سه دهه گذشته است.

میانگین ثروت خانواده‌های پردرآمد در سال گذشته میلادی ۶۳۹ هزار و ۴۰۰ دلار بود در حالی که این رقم برای خانواده‌های دارای درآمد متوسط ۹۶ هزار و ۵۰۰ دلار و برای خانواده‌های کم‌درآمد ۹۶۰۰ دلار بوده است.

مرکز تحقیقات پیو اعلام کرد: «آخرین داده‌ها، رکود ثروت بخش عمده‌ای از خانواده‌های طبقه متوسط امریکایی در طول سه دهه گذشته را تایید می‌‌کند.»

در این تحلیل آمده است رکود اقتصادی ثروت خانواده‎های دارای درآمد متوسط و خانواده‌های کم‌درآمد را از بین برد و آنها هنوز آثار «بهبود» وضع اقتصادی را تجربه نکرده‌اند.

این بررسی نشان داد سطوح ثروت خانواده‌های دارای درآمد متوسط و خانواده‌های کم‌درآمد مشابه سطوح ثروت این اقشار در اوایل دهه ۹۰ است.

در تحقیق دیگری که مرکز پیو پیشتر در همین ماه انجام داده بود، مشخص شد نابرابری ثروت در امریکا در میان گروه‌های قومی و نژادی به اندازه چشمگیری افزایش یافته است.

ثروت خانواده‌های سفیدپوستان امریکایی در سال گذشته میلادی ۱۳ برابر میانگین ثروت خانواده‌های سیاه‌پوست و بیش از ۱۰ برابر خانواده‌های هیسپانیک (اسپانیولی زبان) بود. در مقایسه، ثروت سفیدپوستان در سال ۲۰۱۰ میلادی هشت برابر ثروت سیاه‌پوستان و ۹ برابر ثروت هیسپانیک ها بود.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...