نسخه چاپی

غول اینترنت دنیا هك شد

در حالی خبر هك شدن سازمان آیكان ICANN منتشر می شود كه نه تنها بیش از یك ماه از این اتفاق سپری شده بلكه بخش عظیمی از اطلاعات این سازمان نیز به سرقت رفته است.

به گزارش نما به نقل از مهر: در حالی خبر هک شدن سازمان آیکان ICANN منتشر می شود که نه تنها بیش از یک ماه از این اتفاق سپری شده بلکه بخش عظیمی از اطلاعات این سازمان نیز به سرقت رفته است.

آیکان، یکی از سازمان های بین المللی است که مدیریت شبکه جهانی وب را برعهده دارد. این سازمان در اواخر ماه گذشته میلادی یعنی ماه نوامبر تحت حمله هکرها قرار گرفته و اطلاعات این سازمان از طریق حمله فیشینگ به دست هکرها افتاده است.

هکرها با کمک ارسال میل به کارکنان سازمان آیکان و کلیک کارکنان روی ایمیل ناشناس موفق به دسترسی به بانک اطلاعات ورود به سایت کارمندان آیکان شده اند. در این حمله علاوه بر دسترسی هکرها به اطلاعات کارمندان این سازمان، بخشی از داده های آیکان که با نام Centralized Zone Data System یا CZDS که مرکز اصلی دامنه های ثبت شده مانند نام، آدرس، رمزهای ورودی، اطلاعات شخصی و ... بوده اند نیز در اختیار هکرها قرار گرفت.

بنا به اطلاعات منتشر شده، رمزهای ورودی به صورت رمز نگاری ذخیره شده بودند و آیکان پس از اطلاع از ورود هکرها به سیستم های امنیتی، تمامی الگوریتم های رمزنگاری شده را مسدود کرد. بخش های دیگری مانند اطلاعات ویکی آیکان نیز به سرقت رفتند. این سرقت در حالی مطرح می شود که مقامات آیکان اعلام کرده بودند، بخش های امنیتی این سازمان را اخیرا به روز رسانی کرده اند و از هر گونه سرقت اطلاعاتی در امان خواهند ماند.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...