نسخه چاپی

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه پاسخ خاتمی را داد

عکس خبري -اماني: فرجي دانا روند توليد علم را کند کرد

محمد علی امانی قائم مقام دبیر كل حزب موتلفه اسلامی درپاسخ به سخنان سید محمد خاتمی كه گفته بود بارها گفته‌ایم اصلاح‌طلبان برانداز نیستند، گفت: اگر بخشی از اصلاح‌طلبان برانداز نیستند شعارهای ساختارشكنانه فتنه 88 چه بود؟

قائم مقام دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت:اگر برخی از اصلاح طلبان برانداز نیستند جمعی از روزنامه‌نگاران آنها در بی بی سی و رادیو آمریکا و سایر سایت‌های خبری امپریالیسم خبری جهان چه می‌کنند.
به گزارش نما وی که در پایان نشست دبیران حزب سخن می‌گفت، افزود: چه کسانی در کف خیابانهای تهران طی چند ماه شعار می‌دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»، «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» اگر اصلاح‌طلبان با این شعارها مخالف بودند چرا آن موقع رسماً صف خود را از منافقان و ضد انقلاب و بهایی ها و مارکسیستها جدا نکردند.

امانی با اشاره به بیانیه موسوی پس از راهپیمایی فتنه‌گرانه روز عاشورا بیان داشت: وقتی فتنه‌گران در روز عاشورا به دسته‌های عزاداری حمله کردند، مسجد آتش زدند و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند، موسوی بیانیه داد و گفت اینها مردان خداجوی بودند. او نه تنها صف خود را از این روسیاهان جدا نکرد بلکه با آنها همراهی کرد. آقای خاتمی می‌گوید ما برانداز نیستیم. سئوال ما این است که چرا پس از قیام مردم در 9 دی اعلامیه صادر نکردید بگویید ما برانداز نیستم و شعارهای ساختار شکنانه روز عاشورا مربوط به ما نیست. حالا امروز می‌گویید ما برانداز نیستیم. حداقل از موسوی و کروبی تبری بجویید و در کنار ملت باشید.

وی با اشاره به وجود برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در رادیوهای بیگانه خاطر نشان کرد: اگر برخی از اصلاح طلبان برانداز نیستند جمعی از روزنامه‌نگاران آنها در بی بی سی و رادیو آمریکا و سایر سایت‌های خبری امپریالیسم خبری جهان چه می‌کنند.

وی افزود: چرا وقتی برخی از اصلاح‌طلبان در خارج برای دشمنان انقلاب بلبل‌زبانی می‌کنند دیگر اصلاح‌طلبان در مقابل آنها نمی ایستند.

امانی با بزرگداشت قیام مردم در 9 دی گفت: 9 دی یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی ایران است. ملت بصیرت خود را در صیانت از انقلاب نشان داد. آقای خاتمی تازه پس از 5 سال پیام 9 دی را دریافت کرده و می‌گوید، برانداز نیستم. آقای خاتمی بهتر است برای یکبار هم که شده فتنه و فتنه‌گران 88 را رسماً و به طور علنی محکوم کنند.

امانی با اشاره به اینکه برخی از اصلاح‌طلبان مدعی‌اند پیشرفت‌های هسته ای دستاوردی برای جمهوری اسلامی نداشته، اظهار داشت: این ادعا که پیشرفتهای هسته‌ای دستاوردی برای مردم ندارد یک نوع هم صدایی با دشمنان انقلاب به ویژه آمریکاست. اگر ما دستاوردی نداشتیم پس این همه خصومت آمریکا برای چیست؟ چرا آنها حتی به ترور دانشمندان ما روی آوردند. چرا اینقدر هزینه تحریم‌ها را تحمل می‌کنند. چرا برای کم کردن تعداد سانتریفیوژها و درصد غنی کردن اورانیوم چانه می‌زنند.

وی افزود: تحریم‌های بی سابقه دشمن برای چه چیزی اجرا می‌شود آنها می‌خواهند مانع رسیدن ما به چه دستاوردهای علمی منجمله هسته‌ای باشند. آنها که به منافع و مصالح ملی ما فکر نمی‌کنند وهمواره منافع نامشروع خودشان را مدنظر دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر وزیر اقتصاد که اعلام کرده است 43 درصد از تولید ناخالص داخلی از پرداخت مالیات معاف است گفت: بسیاری از دولتها از طریق مالیات اداره می‌شود. یکی ازعلل کاهلی در دریافت مالیات، تکیه دولت به پول نفت است.کسانی که در کشور مالیات نمی‌دهند اقشار ضعیف نیستند بلکه کسانی هستند که درآمدهای نجومی دارند و دولت حال در افتادن با آنها را ندارد.

امانی تاکید کرد: ما راهی جز این نداریم که کشور را از طریق مالیات اداره کنیم. وقتی بزرگترین بنگاه اقتصادی دولت یعنی شرکت ملی نفت مالیات نمی‌دهد آن هم به موجب قانونی که دولت به مجلس برده است ما چه انتظاری داریم از دیگر بنگاههای قدرتمند اقتصادی مالیات بگیریم. دولت باید از شرکتهای دولتی مالیات کامل بگیرد متأسفانه این کار امروز به سهولت انجام نمی‌گیرد.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد طرح اردن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین بیان داشت: ما بارها گفتیم فلسطینی‌ها از طریق رفراندوم به حقوق خود دست پیدا خواهند کرد. هر طرحی که متضمن وجود دو دولت فلسطینی و اسرائیلی باشد منشاء بحران در منطقه است.

وی افزود: این طرح نوعی سرگرم سازی حماس به گفتگوهای صلح و تقویت ضلع سازشکاران فلسطینی است بارها طی 50 سال گذشته صهیونیستها این بازی را تکرار کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه کشتار دانش‌آموزان در پاکستان اشاره کرد و گفت: کشتار بیرحمانه 141 دانش‌آموز بیگناه در پیشاور پاکستان طعم تلخ تروریسم را به دولت پاکستان چشاند. آنها باید بدانند همین تلخی را سالهاست در مرزهای دو کشور ملت ایران تحمل می‌کند و وجود گروههای تروریستی مثل دار و دسته ریگی نمونه‌ای از آن است. لذا در دولت باید نسبت به هر تحرکی از سوی تروریستها حساس باشند و همکاریهای متقابل داشته باشند.

وی توفیقات دولت عراق در برخورد با تروریستها را تبریک گفت و افزود: دولت عراق درحال ریشه کنی مسئله تروریسم در کشورشان هستند بدون شک تروریستها به سوریه برخواهند گشت. دولت سوریه باید خود را بیشتر از گذشته آماده مقابله با آنان کند تا عملیات موفقیت‌آمیز عراقی‌ها تضمین شود.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به رحلت آیت الله غیوری تصریح کرد: خدمات آیت الله غیوری بر کسی پوشیده نیست او در کنار محرومان و مستضعفان قرار داشت و تا آخرین روز حیات از کمک به آنها دریغ نکرد. او پدر شهید بود و در ایام زلزله و سیل شتابان به سوی مردم محروم می‌رفت. او از یاوران صدیق امام و رهبری و سمبل کم نظیری از یک روحانی مجاهد خودم بود. ما ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال ایشان دعا می‌کنیم که خداوند متعال ایشان را با حضرات معصومین سلام‌الله علیهم اجمعین محشور فرماید

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...