نسخه چاپی

درگیری‌ با غزه به كرانه‌باختری كشیده می‌شود

یك گزارش دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پیش بینی كرد، درگیری‌های شدیدی با نوار غزه در ماه‌های آینده اتفاق بیفتد و احتمالا این درگیری‌ها به كرانه باختری رود اردن و بیت المقدس كشیده شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی طی گزارشی به قلم "آلکس فیشمان" تحلیلگر نظامی درباره تحولات اخیر پس از اصابت یک موشک از غزه به یکی از شهرک های صهیونیست نشین در جنوب اراضی اشغالی گفت: هر آتشی که حماس یا تشکیلات خودگردان یا اسرائیل برمی افروزند تأثیر خطرناک خود را خواهند گذاشت؛ حتی اگر این امر به صورت یک اتفاق محدود روی دهد احتمال آن نمی رود تأثیرات فوری بر امنیت منطقه داشته باشد.

فیشمن در این گزارش افزوده است: مشخص نیست که شلیک موشک به عنوان یک آزمایش یا به صورت هدفمند و عمدی شلیک شده است و آیا حماس قبل از وقوع، از آن اطلاع داشته است یا خیر. اما برای اسرائیل یک فرصتی برای ارسال پیام به حماس از زاویه کاملا متفاوتی یعنی بمباران یک کارگاه بتن، فراهم کرد.

یک افسر بلند پایه دستگاه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با شبکه "أي ۲۴" این رژیم گفت: عامل جنگ آینده با غزه، گروههای فلسطینی خواهند بود و این جنگ برای آنها و حماس به منزله جنگ آزادی سازی خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا آن را به کرانه باختری و بیت المقدس منتقل نمایند.

وی افزود: ایران در دوره اخیر بیش از جهاد اسلامی، به حماس نزدیک شده است و حماس نیز به نوبه خود تلاش می کند تا امنیت و ثبات در کرانه باختری و بیت المقدس را دچار تنش نماید.

فیشمان افزود: علت حمله به کارگاه بتن، آن بود که حماس از بخشی از مصالح ساختمانی وارداتی به غزه را که برای بازسازی وارد این منطقه شده بود استفاده می کرد.

براساس این گزارش، امروزه دیگر تونل ها مانند دوره قبل از جنگ اخیر فعالیت ندارند و حماس از مواد اولیه محلی برای ساخت موشک استفاده می کند و آزمایش آنها از طریق شلیک به طرف دریا به منزله آزمایش انواع جدید موشک نیست. بلکه به منزله آزمایش مجموعه موشک های آینده است. اما با این وجود باید دانست که توان آن به شدت کاهش یافته است.

۱۳۹۳/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...