نسخه چاپی

خاتمی زمان شرارت ها كجا بود؟

محمد كاظم انبارلویی

سيد محمد خاتمي در جمع نمايندگان چند تشكل دانشجويي گفته است " اين ما هستيم كه مدافع نظام هستيم اصلاح طلبان با براندازي و براندازان مخالفند"(1). جناب آقاي خاتمي از كدام نظام سخن مي گويند و مدافع كدام نظام هستند؟ مگر مي شود چشم را بر وقايع تلخ 8 ماهه پس از انتخابات رياست جمهوري دوره دهم بست؟ چه كساني بودند كه با رمز "تقلب" به خيابانها آمدند و اقتدار ملي و امنيت نظام را به چالش كشاندند. چه كساني شعار مي دادند؛ - انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است"

جناب آقاي خاتمي آن روز كجا بود كه فرياد بزند " ما مدافع نظام هستيم اين شعار را ندهيد" .

آن روز كه عده اي تبهكار سياسي دست در دست منافقين شعار مي دادند " مرگ بر اصل ولايت فقيه" ، مرگ بر جمهوري اسلامي " استقلال آزادي جمهوري ايراني" و ... سر مي دادند، جناب سيد محمد خاتمي كجا بودند خطاب به آنها بگويند " اصلاح طلبان بر انداز نيستند و با براندازان مخالفند" راستي ما در انتخابات سال 88 با چه جماعتي روبه رو بوديم. آنها از اول بساط انتخابات را به هم زدند و سخن از يك " جنبش" به ميان آوردند. آنها به فرمان سرويس هاي امنيتي انگليس و آمريكا و رژيم صهيونيستي در تدارك يك انقلاب رنگي بودند و رنگ سبز را هم انتخاب كرده بودند.

بخش دانشجويي اين جنبش با "موسسه هوفر " ارتباط داشت و توسط آنها تدارك و تغذيه مالي در داخل و خارج مي شد.

اين جماعت از طريق كيان تاجبخش با بنياد سوروس وصل بودند. اين جماعت در سفرجان كين عضو سرويس اطلاعات خارجي انگليس ام آي 6 به تهران كه از نظريه پردازان كودتاي مخملي در سال 78 بود، بسته بودند.

دستگيري شمار زيادي از منافقين ، ماركسيستها ، سلطنت طلبها و بهائيان در جريان آشوبهاي 8ماهه پس از انتخابات سال 88 آن هم در صحنه درگيري با مردم مثل روز نشان مي داد كه آنها نظام را هدف قرار دادند و دنبال براندازي هستند. چرا آقاي خاتمي آن روزها فرياد برنياورد كه ما با اينها نيستيم؟

چرا جلوي شرارت آنها را نگرفت؟

مجمع روحانيون مبارز روز 30 خرداد سال 88 روز اعلام قيام مسلحانه منافقين عليه جمهوري اسلامي و امام خميني (ره) اعلام برگزاري راهپيمايي به عنوان اعتراض به نتايج انتخابات كرد آن هم يك روز پس از خطبه هاي نماز جمعه مقام معظم رهبري ! آيا كسي كه دغدغه حفظ نظام دارد چنان خبط عظيمي را مرتكب مي شود. خدا رحم كرد برخي اغيار در مجمع روحانيون اعلاميه را پس گرفتند اما راهپيمايي برگزار شد و فجايعي رخ داد كه زبان از ذكر آن قاصر است!

8ماه شرارت و محاربه با نظام و مردم دهها شهيد و ميلياردها تومان خسارت بر روي دست كشور گذاشت، چه كسي پاسخگوي آن خونهاي پاك به ناحق ريخته و اين خسارت عظيم است. آيا انصاف است پس از گذشت 5 سال از آن وقايع بيايند بگويند «كي بود كي بود من نبودم».

جناب آقاي خاتمي شما نان و نمك اين مردم را خورديد به اين انقلاب مديون هستيد. 8 سال مردم به شما اعتماد كردند و شما را رئيس جمهور خود دانستند، آيا درست بود كه شما در ايام خوف و خطر كه منافقان جديد وقديم دست در دست هم كمر به هدم انقلاب بسته بودند و به فرمان آمريكا و اسرائيل شرارت مي كردند، سكوت كرديد و به ياري انقلاب نيامديد؟

آيا درست است پس از گذشت 5 سال بيايند بگويند " ما پايبند قانون اساسي هستيم و همه در چارچوب قانون اساسي حركت مي كنيم» (2) مگر اصل مقدس ولايت فقيه جزء اصول قانون اساسي نيست. مگر جايگاه شوراي نگهبان به عنوان يك نهاد فيصله بخش در قانون اساسي مشخص نشده است ؟ اين نظام و كشور و قانون اساسي كه آقاي خاتمي پس از 5 سال به آن اعلام پايبندي مي كند كدام نظام است كه در آشوبهاي سال 88 با شعارهاي " جنبش سبز" توسط طيفي از مخالفان انقلاب اسلامي از گوگوش تا سروش گرفته تاتاجزاده و تاجبخش و از آنجا تا مجمع روحانيون مبارز و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين و ... مورد تاخت و تاز آماج اهانت بارترين شعارها قرار مي گرفت؟

آيا اين نظام همان نظامي نيست كه مقدس ترين انسان معاصر يعني امام خميني (ره) آن را بنيان نهاده است. پس چرا در 16 آذر 88 در دانشگاه تهران تمثال مبارك او را طرفداران جنبش سبز به آتش كشيدند و شما ساكت بوديد؟!

آيا اين نظام همان نظامي نيست كه زلزله در منطقه و جهان پديد آورده و پشت آمريكا و رژيم صهيونيستي را به خاك ماليده است، اما جنبش سبز در روز قدس 88 شعار " نه غزه نه لبنان" سر داد.

چرا حافظه تاريخي ملت را انكار مي كنيد؟ چرا شعور مردم را ناديده مي گيريد؟ قيام تاريخي9دي فيصله بخش شرارت هاي سياسي و نظامي عليه ملت بود. مردم در 9 دي پاسخ روشن و قاطع خود را به كساني كه قصد براندازي نظام را داشتند و به عنوان (اهل بغي) به محاربه با انقلاب آمده بودند، دادند. مردم در 9 دي 88 پاسخ 8 ماه جنايت عليه انقلاب و خيانت به راي ملت و اعلام جنگ با جمهوريت نظام و اسلاميت نظام را دادند.

انصاف و صداقت حكم مي كند اگر خود را طرفدار نظام مي دانيد و مخالف براندازي هستيد صف خود را از معارضان و مخالفان نظام كه در راديو بي بي سي و راديو آمريكا خيمه زدند جدا كنيد و رسما تبري خود را از آنان اعلام كنيد.

اعلام تولي به نظام يك گام به جلوست اما كافي نيست. بايد دقيقا بگوييد اين چه نظامي است و نسبت آن با خدا و امام (ره) و قانون اساسي جمهوري اسلامي و اصل مقدس ولايت فقيه و شخص ولي فقيه چيست؟

پي نوشت ها:

1- روزنامه آرمان 29 خرداد 93

2- همان

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...