نسخه چاپی

بیت امام (ره) ثبت جهانی می‌شود

مدیركل میراث فرهنگی استان مركزی گفت: بازار تاریخی اراك، بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خمین و بارانخواهی تفرش ۳ اثری هستند كه سازمان میراث فرهنگی استان به دنبال ثبت در لیست آثار جهانی است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید محمد حسینی در بازدید استاندار مرکزی از سازمان میراث فرهنگی استان با اشاره به 3 اثار در حال آماده سازی به منظور ثبت آثار جهانی اظهار داشت: بازار تاریخی اراک با دارا بودن ویژگی‌های برجسته همچون مشرف بودن به 4 انتهای شمالی، جنوبی، غربی و شرقی در چهارسوی خود می‌تواند شرایط تبدیل شدن به ثبت اثار جهانی را داشته باشد.

وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی(ره) نیز به عنوان میراث معنوی ثبت شده در لیست اثار ملی توانایی ثبت در آثار جهانی را دارد و سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با تکیه بر این ویژگی به دنبال ثبت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون نیز تعداد 2 هزار اثر در سطح استان مرکزی شناسایی شده که 800 مورد از انها به لیست آثار ملی اضافه شده است.

سید حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گفت: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سال 93 پس از چندسال وقفه یکی از اتفاقات خوب و موثر در راستای حمایت از هنرمندان بود که آمارها نشان می‌دهد ما در این نمایشگاه توانستیم میزان 10 میلیارد ریال از محصولات هنرمندان را به فروش برسانیم.

وی افزود: از انجایی که سازمان میراث فرهنگی حاصل ادغام 3 مجموعه بزرگ با وظائف مشخص است اختصاص زمینی به منظور تجمیع فعالیت‌های مختلف آنان و ایجاد شهرک صنایع دستی می‌تواند سبب ساماندهی اهداف مورد نظر این سازمان و نیز توسعه گردشگری و همینطور فراهم کردن بازار فروشی دائمی برای هنرمندان استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: البته مسئولان مرتبط درحوزه صنایع دستی استان نیز با نگاه ویژه‌ای به دنبال حل مشکلات مربوطه هستند.

سید حسینی با اشاره به دخالت غیر مسئولانه برخی سازمان‌ها گفت: در برخی از موارد دخالت غیر مسئولانه سازمان‌ها سبب می‌شود که ابزار تعطیلی تاسیسات گردشگری استان فراهم شود که این موضوع در بلند مدت نابودی صنعت گردشگری را رقم می‌زند.

۱۳۹۳/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...