نسخه چاپی

باهنر: ۹دی باید زنده بماند

دبیركل جامعه مهندسین گفت: مردم با حماسه ۹ دی پاسخ خود را به این فتنه دادند و نمایش با شكوهی را در معرض افكار عمومی به نمایش گذاشتند كه آن وحدت امت بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این جامعه که عصر امروز در محل جامعه مهندسین برگزار شد، با اشاره به تعاملات مجلس و دولت اظهار داشت: در طول سالیان گذشته معمولا لایحه بودجه حواشی به نام تبصره‌ها و بندهایی داشت که فراتر از مختصات قانون بودجه عمل می‌کرد و به قوانین موضوعه متصل می‌شد و در شفاف‌بودن وضعیت بودجه خلل ایجاد کرده و تمام فرصت کمیسیون‌ها و مجلس را می‌گرفت.

وی ادامه داد: لایحه بودجه باید جمع‌بندی درآمدها بر مبنای قوانین کشور و ترتیب هزینه‌ها براساس وظایف دستگاه‌ها باشد؛ در گذشته ما در قانون بودجه درآمد و هزینه‌های جدید وضع می‌کردیم که کار را سخت می‌کرد اما با مذاکره‌ای که با دولت انجام دادیم، دولت قبول کرد که اصلاح قوانین موضوعه را در قالب یک لایحه تقدیم مجلس کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: هم‌اکنون دولت لایحه اصلاحیه قوانین موضوعه را ارائه کرده و در شورای نگهبان قرار دارد و براساس این لایحه بودجه 94 سبک شده و اگر این لایحه به نتیجه نهایی برسد، می‌توانیم قانون بودجه را سبک‌تر کنیم.

باهنر درباره کاهش غیرعادی قیمت نفت گفت: ظرف 5 تا 6 ماه گذشته قیمت نفت به 50 درصد قیمت قبلی یعنی 56 دلار رسیده که ریشه این اتفاق را می‌توان در دو عامل مهم جست‌وجو کرد.

وی تاکید کرد: ریشه کاهش قیمت نفت در اهداف اقتصادی عربستان سعودی و آمریکا و همچنین اهداف سیاسی آنها قرار دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آمریکا و عربستان محاسبه کرده‌اند که کاهش قیمت نفت بیشترین فشار را به کشور ما و روسیه را وارد می‌کند بنابراین کاهش قیمت نفت فشار جدی‌تری را به بودجه سال آینده کشور وارد می‌کند و الزاما ما را وادار به توجه جدی‌تر به مقوله اقتصاد مقاومتی خواهد کرد و حتی ممکن است بودجه عمرانی مانند امسال نداشته باشیم.

باهنر یادآور شد: اگر به تورم رکودی بازگردیم، وضعیت بد می‌شود ولی راه‌حل‌هایی برای این موضوع وجود دارد و آثار بودجه ما از نظر کمٌی، سبک‌تر ولی از لحاظ کیفی کار کمی سخت‌تر است.

وی اظهار داشت: در جریان حصر و فتنه مقولات متعددی مطرح می‌شود و خلاصه حرف کسانی که به بصیرت نرسیده‌اند این است که فتنه‌ای بود و گذشت و تمام شد و چرا تکرار می‌کنید.

باهنر ادامه داد: فتنه گران همزمان خواستند جمهوریت و اسلامیت نظام را مورد هجمه قرار دهند و با طرح تقلب، جمهوریت نظام را زیرسوال ببرند و با اتفاقاتی که در روز عاشورا و روز قدس افتاد، به اعتماد مردم هجمه ببرند. خلاصه نتیجه اقدام شیطنت‌آمیز آنها این بود که نه می‌توانیم به جمهوریت و نه منافع ملی پایبند باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: مردم با حماسه 9 دی پاسخ خود را به این فتنه دادند و نمایش با شکوهی را در معرض افکار عمومی به نمایش گذاشتند که آن وحدت امت بود.

باهنر یادآور شد: فتنه حادثه مهم و تأثیرگذاری بود و حماسه 9 دی بخش مهمی را جبران کرد و این فضا باید زنده بماند چرا که حماسه 9 دی مانند پاشنه آشیلی است که باید همواره زنده بماند و به عنوان مانور عظیم ملی باید برآن بحث صورت گیرد.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...