نسخه چاپی

افزایش آمار زنان معتاد به شیشه

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: آمار زنان در مصرف شیشه رو به افزایش است كه این زنگ خطری جدی برای جامعه محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدعلی صادقی پور، بعد از ظهر شنبه در نشست خبری کارزار رسانه ای مبارزه با مصرف شیشه که قرار است از ۱۱ دیماه در یزد آغاز شود، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، مصرف موادمخدر سنتی در جامعه زنان بسیار کمتر از مردان است و بین ۱.۵ تا سه درصد کل افراد معتاد به موادمخدر سنتی را تشکیل می دهد در حالی که در زمینه شیشه اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: متاسفانه آمار زنان در مصرف شیشه بالاتر از مردان است که البته بخشی از این مصارف به دنبال یک بار مصرف ناآگاهانه رخ داده است.

صادقی پور با اشاره به مشکلاتی که در برخی آرایشگاه ها یا حتی عطاری ها در این زمینه وجود دارد، بیان کرد: زنان به دلیل میل بیشتر به لاغری، زیبایی و ... بیشتر در معرض خطر قرار دارند و بسیاری از آنها گرفتار باورهای غلط در مورد شیشه شده اند.

وی ادامه داد: بیشترین باور غلط در مورد مصرف شیشه در سنین زیر ۲۰ است و به همین دلیل است که آینده خطرناکی در مورد شیشه در جامعه می بینیم.

صادقی پور گفت: آمار مراجعان به مراکز و کلینیک های ترک اعتیاد در استان یزد که معتاد به شیشه شده اند، امسال نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است و این یک زنگ خطر جدی است.

وی همچنین عنوان کرد: تا ۱۵ سال پیش، برخی خانواده ها و افراد لاابالی درگیر مصرف شیشه بودند اما متاسفانه امروز مصرف شیشه در میان گروه ها و طبقات مختلف جامعه اعم از تحصیلکرده، ثروتمند، دارای جایگاه اجتماعی بالا، مذهبی و ... دیده می شود و فرزندان این خانواده ها در معرض آسیب قرار گرفته اند.

صادقی پور تاکید کرد: باید یک تفکر جدید در مورد مصرف شیشه ایجاد شود و تبعات مصرف شیشه باید در قالب شعارهای ساده که برای همه مردم مفهوم باشد، بازگو شود.

وی اظهار امیدواری کرد این کارزار رسانه ای بتواند مشکل گشای باورهای غلط در زمینه استفاده از ماده مخدر شیشه در جامعه باشد.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...