نسخه چاپی

دلایل افزایش زنان سرپرست خانوار

وزیر كار با تاكید بر اینكه دولت سیاست رشد مدیران زن را دنبال می كند، گفت: با پدیده زنان خودسرپرست و یا سرپرست خانوار مواجه هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی ربیعی با تاکید بر اینکه رشد مدیران زن از سیاست‌ های دولت است، از پیش بینی بودجه برای بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در بازار کار و عرضه نیروی کار باید تغییر و تحولاتی برای توسعه و اشتغال زنان صورت گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان می‌توانند نقش موثری در توسعه اجتماعی و اقتصادی داشته باشند اظهارداشت: در حال حاضر به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی با پدیده‌ ای به نام زنان خودپرست و یا سرپرست خانوار روبرو هستیم.

ربیعی افزود: سالمندی از دیگر مواردی است که در آینده‌ با آن روبرو خواهیم شد و از آنجا که این جمعیت در آینده افزایش می‌یابد، به دنبال برنامه‌ریزی برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار هستیم.

وی با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست گفت: معاونت روابط کار و رفاه این وزارتخانه بحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست را در دستور کار دارد و سالیانه بودجه‌ ای را برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: با فراز و نشیب‌های بودجه‌ ای این رقم تغییر کرده و ما تلاش کردیم که با چانه‌ زنی و از طریق جذب منابع مختلف این رقم به صفر نرسد. هماهنگی‌ هایی را با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور در حوزه های رفاهی زنان انجام داده‌ایم.

به گفته ربیعی، مذاکراتی نیز با شهردار تهران آغاز شده تا 4-5 مرکز فروش تولیدات زنان سرپرست خانوار ایجاد شود. وی ادامه داد: قصد انجام برنامه ریزی هایی را نیز با استانداری‌ ها داریم و سعی می‌کنیم آنان را تعاون پذیر کنیم.

وی اضافه کرد: رشد مدیران زن از جمله سیاست‌ های دولت است. در حال حاضر میزان تحصیلات و آمادگی زنان متناسب با سطوح مدیریتی نیست و این موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است.

ربیعی گفت: در حوزه فرهنگ باید با مطالعه بیشتری به زنان نگریسته شود. آنان بیش از گذشته می‌توانند در فرآیند توسعه اجتماعی موثر واقع شوند و اگر در این حوزه برنامه‌ ای نداشته باشیم این سرمایه عظیم انسانی به هدر می‌رود.

وزیر کار تاکید کرد: سالمندی در جامعه موضوع مفیدی محسوب می‌ شود. در آینده با تعداد زیادی از زنان سالمند تنها مواجه هستیم که از جمله آنها می‌توان به ازدیاد تعداد دخترانی که ازدواج نکرده‌اند اشاره کرد؛ بنابراین لازم است برای این دسته از زنان نیز برنامه ریزی کنیم.

وی یکی دیگر از اقدامات وزارت کار را حمایت از زنان در معرض تهدید برشمرد و گفت: برنامه‌ هایی برای این زنان داریم و در سازمان بهزیستی این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنند؛ این در حالی است که تاکنون برنامه منسجمی در این زمینه داریم.

۱۳۹۳/۱۱/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...