نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما:

دولت با رایزنی نتوانست در خصوص معرفی ابوطالبی جوابی بگیرد

عکس خبري -دولت با رايزني نتوانست در خصوص معرفي ابوطالبي جوابي بگيرد

سید باقر حسینی گفت:خیلی از كشورها حاضر نیستند كه منافع خود را به خطر بیاندازند هرچند زیاده خواهی آمریكایی ها برای آنها كاملا روشن است .

به گزارش نما ،قریب به یکسال است که دولت یازدهم نماینده ایران را در سازمان ملل تعیین کرد اما باز با کارشکنی آمریکاییها، حمید ابوطالبی به بهانه نقش داشتن در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 از حضور وی در سازمان ملل با عدم صدور روادید جلوگیری کرد. دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن همواره سعی داشته تا با اصطلاح اعتمادسازی و تنش زادایی در سیاست خارجی و برقراری رابطه دوستانه با آمریکایی ها این فاصله را کمتر کند. این در حالی است که آمریکایی ها در این مدت نه تنها تمایلی نشان نداده اند بلکه با افزایش تحریم ها و توهین به ملت بزرگ ایران و کارشکنی بر دشمنی خود افزودند و علی رغم پافشاری جمهوری اسلامی ایران روادید حمید ابوطالبی صادر نشد و دولت مجبور به معرفی غلامعلی خوشرو به نمایندگی ایران در سازمان ملل شود.
سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در این رابطه گفت: اگر بخواهیم نسبت به دولت یازدهم منصف باشیم اما علی رغم پافشاری دستگاه دیپلمات، دولت می خواست که این کار را انجام دهد و بر روی خواسته خود باقی بماند و علت اصلی طولانی شدن موضوع هم همین امر بود.
وی افزود : اما متاسفانه به دلیل وجود شرایطی که در سازمان ملل که آمریکا تعیین کننده است؛ ما نمی توانیم در آمریکا بدون نماینده باشیم زیرا ما باید یک فردی را به عنوان مدافع حقوق جمهوری اسلامی در سازمان ملل داشته باشیم تا امور را پیگیری کند. لذا وزارت خارجه ما از این موضوع صرف نظر کردند و فرد دیگری را انتخاب کردند اما همین موضوع که ما در طول یکسال کسی را انتخاب نکردیم، اعلام رسمی مواضع جمهوری اسلامی در مقابل این زیادی خواهی ها است.
حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی حضور یک نماینده در سازمان ملل و پیگیری امور کشور یک ضرورت است و ما باید فردی را انتخاب می کردیم و انصافا دولت هم بلافاصله عقب نشینی نکرد با توجه رایزنی ها و پافشاری جوابی نگرفت، ضمن اینکه ما برای به نتیجه رسیدن این موضوع نیاز به همراهی برخی از کشورها داشتیم که متاسفانه این همراهی وجود نداشت. زیرا خیلی از کشورها حاضر نیستند که منافع خود را به خطر بیاندازند هرچند زیاده خواهی آمریکایی ها برای آنها کاملا روشن است .
وی تاکید کرد : با توجه به شرایط به وجود آمده در جهان آمریکایی ها آینده روشنی نخواهند داشت و انشاالله به زودی توطئه آمریکایی ها جمع خواهد شد . کما اینکه نشانه های آن دیده می شود . اتفاق اخیر در لبنان و عملیات غرور آفرین حزب الله لبنان ، همچنین پیام نوید بخش مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا ارسال شده است بسیار ارزشمند و تاثیر گذار بوده است؛ شرایطی را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام فراهم آورده است که در مقابل توطئه ایران هراسی و اسلام هراسی تاثیر به سزایی در جوامع غرب گذاشته است .

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...