نسخه چاپی

هراس از افشای عامل ترور عماد مغنیه

«واشنگتن پست» امروز شنبه در گزارشی دیگر درباره تبعات افشای همكاری سیا و موساد در ترور «حاج رضوان» درباره حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به منافع واشنگتن در سراسر جهان هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت افشای همکاری سیا و موساد در ترور عضو عماد مغنیه احتمالا سبب تشدید جنگ پنهان با گروه حزب‌الله می‌شود که می‌تواند شامل تلافی علیه منافع آمریکا در نقاط مختلف جهان شود.

پس از آنکه روزنامه واشنگتن‌پست روز جمعه طی گزارشی به همکاری سرویس‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی و آمریکا در جریان ترور «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان اذعان کرد، همین روزنامه به نقل از کارشناسان، نوشته است که این افشاگری احتمال حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله در سرتاسر جهان را افزایش داده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارش روز گذشته خود نوشت که «عماد مغنیه» از رهبران ارشد حزب‌الله طی عملیات مشترک سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» و سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها موسوم به «موساد» به شهادت رسیده است. (+)

علیرغم آنکه برخی گزارش‌ها حاکی از نقش پشت پرده سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی بود، واشنگتن‌پست در گزارشی فاش کرد که این بمب‌گذاری عملیات مشترک موساد و سیا بوده است.

طبق این گزارش، روز 12 فوریه 2008، عماد مغنیه، در یک خیابانی آرام در دمشق در نزدیکی رستورانی در حال راه رفتن بود و در نزدیکی او تیمی از مأموران سیا، حرکات او را زیر نظر داشتند.

«واشنگتن پست» امروز شنبه در گزارشی دیگر درباره تبعات افشای همکاری سیا و موساد در ترور «حاج رضوان» درباره حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به منافع واشنگتن در سراسر جهان هشدار داد.

واشنگتن پست به نقل از «سمیر حاج» تحلیلگر لبنانی که وی را نزدیک به حزب‌الله خوانده، ‌نوشت: «ما تفاوت و تمایزی بین سیا و موساد قائل نیستیم. آنها دو روی یک سکه هستند». این تحلیلگر لبنانی همچنین از آمادگی حزب‌الله برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه بیشتری تاکید کرد.

این روزنامه با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، به نقل از سمیر حاج نوشته است که این گروه آمادگی دارد تا در هر زمانی اهداف اسرائیلی در هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد.

حاج در این رابطه گفت: «تلافی‌های بیشتری در راه است.»

۱۳۹۳/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...