نسخه چاپی

ساختمان‌های بدون كارگر ماهر پلمپ می شود

رئیس انجمن كارگران ساختمانی استان مازندران گفت: از سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان یك میلیون و ۵۸هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، مهدی ساداتی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی کارگران ساختمانی شهرستان آمل، از تعهد۱۱میلیاردی سازمان تامین اجتماعی استان مازندران خبر داد و گفت: ۵۸ درصد ساکنین مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و حدود ۱۲۸ هزار نفر مستمری بگیر در استان مازندران هستند.

این مسئول با بیان اینکه از تیرماه سال جاری آموزش های ساختمانی را در استان آغاز کردیم، بیان کرد: این کلاس ها که تا ابتدای بهمن ماه سال جاری ادامه داشت شش هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در ۷۵ هزار ساعت تحت آموزش های ساختمانی قرار گرفته اند.

مهدی سادتی از پلمپ شدن بعضی ساختمان ها خبرداد و گفت: از ابتدای آذرماه بازرسی از ساختمان ها آغاز شده است و کارگرانی که در کلاس های آموزشی شرکت نکرده اند و در ساختمان ها فعالیت می کنند آن ساختمان پلمپ می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن کارگران ساختمانی کشور در پایان یاد آور شد: در سال آینده ساختمان هایی که کارگران آن ها دفترچه کار نداشته باشند و نکات ایمنی را رعایت نکنند آن ساختمان پلمپ می شود.

مسلم مکاری که با حضور رییس انجمن کارگران ساختمانی کشور برگزار شد، گفت: چهار هزار کارگر ساختمانی در انجمن کارگران ساختمانی شهرستان آمل عضویت دارند و دو هزار و ۱۷۰کارگر ساختمانی در شهرستان آمل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی شهرستان آمل بابیان اینکه شهرستان آمل پایلوت آموزش کارگران ساختمانی در استان شده است، افزود: استان مازندران در این امر پایلوت کشور است.

مکاری از کاهش ۱۳درصدی حوادث ساختمانی در شهرستان آمل خبر داد و افزود: از مرداد ماه سال جاری کلاس های آموزش کارگران ساختمانی را آغاز کردیم و درامر ساختمان فرهنگسازی های لازم را کردیم.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی شهرستان آمل با تاکید براینکه کارگران ساختمانی قشر ضعیف جامعه هستند، اذعان داشت: از شورای اسلامی شهر و شهردار تقاضا می کنم یک زمینی را برای اسکان کارگران ساختمانی در سطح شهر در نظر بگیرند.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...