نسخه چاپی

دایی و دل‌پیرو معروف‌ترین چهره‌های فینال جام ملت‌ها

عکس خبري -دايي و دل‌پيرو معروف‌ترين چهره‌هاي فينال جام ملت‌ها

جام ملت‌های آسیا روز گذشته با قهرمانی میزبان به پایان رسید و استرالیا كه دوره پیش به فینال رسیده و جام را به ژاپن داده بود، این بار توانست در خاك خودش و در حضور ۷۶۶۸۳ نفر حاضر در ورزشگاه جام را بالای سر ببرد.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، جام ملت‌های آسیا روز گذشته با قهرمانی میزبان به پایان رسید و استرالیا که دوره پیش به فینال رسیده و جام را به ژاپن داده بود، این بار توانست در خاک خودش و در حضور ۷۶۶۸۳ نفر حاضر در ورزشگاه جام را بالای سر ببرد.

دايي و دل‌پيرو؛ معروف‌ترين
علي دايي، آقاي گل جهان و الكس دل‌پيرو معروف‌ترين چهره‌هاي فوتبالي بودند كه براي ديدن بازي پاياني و به دعوت ويژه كنفدراسيون فوتبال آسيا به ورزشگاه آمدند.

سيدني‌گردي دايي
علي دايي ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلي از هتل فورسيزن براي گشت و ‌گذار در سيدني و خريد سوغاتي بيرون رفت و قبل از ساعت ۱۶ به هتل بازگشت.

استقبال ايراني‌ها از آقاي گل جهان
نزديك به ۳۰ ايراني با حضور در مقابل هتل فورسيزن خواستار گرفتن عكس و امضا از آقاي گل جهان شدند. البته دايي با توجه به فرصت كمي كه براي آماده شدن و رفتن به سمت ورزشگاه داشت، از آنها عذرخواهي كرد تا به اتاقش برود و آماده شود و بعد از آن در خدمت‌شان باشد كه ايراني‌ها هم با او همكاري كردند.

دايي آبي‌پوش شد
علي دايي با كت و شلواري آبي(‌لاجوردي) و پيراهني سفيد به ميان ايراني‌ها بازگشت و نزديك به ۱۵ دقيقه با آنها عكس يادگاري گرفت و آماده رفتن به ورزشگاه شد.

دايي، مهمان ايراني‌هاي سيدني
تعدادي از ايراني‌هاي سيدني از علي دايي دعوت به عمل آوردند در آخرين شب حضورش در سيدني و بعد از پايان بازي نهايي جام ملت‌ها، شام را مهمان آنها باشد كه او هم اين دعوت را پذيرفت.

با اسكورت رفت
دايي با ماشيني كه آرم كنفدراسيون فوتبال آسيا روي آن حك شده بود، به محل برگزاري ديدار پاياني جام رفت. البته دو ماشين هم كه در آن بادي‌گارد نشسته بودند، در جلو و عقب اين ماشين، دايي را اسكورت كردند.

فغاني در قرنطينه
عليرضا فغاني و كمك‌هايش در ۴۸ ساعت گذشته در يكي از اتاق‌هاي هتل فورسيزن قرنطينه بودند. داوران ديدار پاياني جام ملت‌ها با دستور كنفدراسيون فوتبال آسيا نه تنها در اين مدت از اتاق خود خارج نشدند، بلكه به هيچ تلفني هم جواب ندادند.

عذرخواهي بوسنيچ از خبرورزشي
طبق قول و قرار قبلي قرار بود پيش از ظهر ديروز مارك بوسنيچ ميزبان نمايندگان خبرورزشي باشد و گفت‌وگويي اختصاصي با آنها داشته باشد اما او ديروز عذرخواهي كرد و گفت چون كارشناس شبكه فاكس اسپور۴ استراليا است و بايد ۳ ساعت قبل از بازي بايد در استوديوي اين شبكه حضور داشته باشد، نمي‌تواند ميزبان ما باشد. البته او تأكيد كرد اگر نمايندگان ايران در استراليا بمانند، ظرف روزهاي آتي پذيراي آنها خواهد بود.

المپيك‌پارك بسته شد
۲ ساعت قبل از شروع ديدار پاياني جام ملت‌ها، پليس منطقه المپيك‌پارك كه به ورزشگاه محل برگزاري مسابقه منتهي مي‌شود را بست و تمام هواداراني كه قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند، مسافت ۲ كيلومتري پاركينگ تا ورزشگاه را پياده طي كردند.

رصد با هلي‌كوپتر
پليس‌هاي ويژه با هلي‌كوپتر همه چيز را زير نظر داشتند تا كوچكترين مشكلي براي برگزاري ديدار پاياني جام به وجود نيايد.

دوستي كره‌هاي‌ها و استراليايي‌ها
برخلاف بازي‌هاي ايران كه معمولاً هواداران كشورمان كري شديدي با هواداران حريف داشتند، طرفداران كره و استراليا به صورت دوستانه و حتي در برخي موارد دست در دست هم وارد ورزشگاه مي‌شدند.

ايراني‌ها، طرفدار استراليا
نزديك به ۳۰ طرفدار ايراني هم با لباس و پرچم ايران در ورزشگاه حاضر شده بودند. آنها البته به خاطر اقامت در كشور استراليا، طرفدار ميزبان بودند و با حضور در ميان تماشاگران استراليايي به تشويق ميزبان پرداختند.

تشكر شيخ‌سلمان
شيخ‌سلمان، رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا قبل از شروع مسابقه با هيأتي از مسئولان اين كنفدراسيون وارد زمين شد و با دست دادن با بازيكنان دو تيم و داوران ايراني فينال، از آنها براي تلاش براي رسيدن به ديدار پاياني بازي‌ها تشكر كرد.

ميزبان، مبهوت صداي كره‌اي‌ها
با اينكه هواداران كره‌اي خيلي كمتر از هواداران ميزبان بودند ولي سروصداي زيادي داشتند و در اكثر اوقات بازي، تماشاگران ميزبان مبهوت صداي كره‌اي‌ها بودند و با تعجب آنها را نگاه مي‌كردند.

فغاني هو شد
در دقيقه ۵ بازي عليرضا فغاني خطاي واضح بازيكن استراليا را به سود كره سوت زد كه تماشاگران او را هو كردند ولي در بقيه صحنه‌ها تيم داوري بارها از سوي هواداران ميزبان مورد تشويق قرار گرفت.

موج مكزيكي خراب شد
كره‌اي‌ها در طول بازي موج مكزيكي استراليايي‌ها را خراب مي‌كردند و همين موضوع باعث ناراحتي و عصبانيت طرفداران ميزبان شده بود.

پوستكگلو مي‌ماند
بين دو نيمه مسابقه و در حالي كه استراليا با يك گل از كره جلو بود، رئيس فدراسيون فوتبال استراليا تأكيد كرد قرارداد سرمربي يوناني تيم‌ملي اين كشور ۵ ساله است و پوستكگلو تا پايان قراردادش سرمربي اين تيم مي‌ماند حتي اگر نتواند استراليا را قهرمان كند.

۱۵ دقيقه ايستاده
استراليايي‌ها ۱۵ دقيقه ابتدايي نيمه دوم بازي را به صورت ايستاده ديدند و دل توي دل‌شان نبود و نمي‌توانستند بنشينند.

اسپايدركم ساندويچ‌خور
مسئول كنترل اسپايدركم در دو نوبت و با توجه به كشيده شدن بازي به وقت‌هاي اضافه، دو مرتبه ساندويچ خورد و جالب اينكه در همان حالت خوردن ساندويچ اسپايدركم را هم هدايت مي‌كرد.

اعتراض به تعويض كاهيل
وقتي كره توانست در دقيقه ۹۰ گل تساوي را وارد دروازه استراليا كند، كل ورزشگاه به سرمربي استراليا بابت تعويض تيم كاهيل در دقيقه ۶۳ معترض شدند و معتقد بودند تيم‌شان حالا از نبود اين بازيكن باتجربه متضرر مي‌شود و بازي را به كره مي‌بازد.

شادي عجيب استراليايي‌ها
وقتي گل دوم استراليا به‌ثمر رسيد تماشاگران اين تيم خوشحالي كردند كه طبيعي بود. ولي وقتي تصوير آهسته اين گل از اسكوربورد ورزشگاه پخش شد، آنها دوباره شادي كردند و جالب اينكه شادي دوم‌شان بيشتر از شادي بعد از به‌ثمر رسيدن گل بود!

مراسم قهرماني خراب شد
در دقيقه ۸۶ مسئولان برگزاري جام در حال آماده كردن مراسم اهداي مدال‌ها به استراليا بودند كه چند دقيقه بعد كره گل مساوي را به‌ثمر رساند و آنها مجبور شدند سكوها را به پشت پيست تارتان انتقال دهند.

كانگوروي ۳۰ متري
وقتي استراليا گل دوم را وارد دروازه كره كرد، كانگورويي ۳۰ متري روي سكوها توسط استراليايي‌ها باز شد. اين اتفاق در ايران و بين هواداران سرخابي با بازكردن پرچم‌هاي قرمز و آبي مي‌افتد ولي در استراليا، كانگورو باز كردند.

بازار شرط‌بندي داغ بود
بازار شرط‌بندي در بيرون ورزشگاه داغ بود و حتي بعد از پايان ۹۰ دقيقه هواداران براي شرط‌بندي نتيجه بازي و اينكه به پنالتي مي‌كشد يا نه، به شرط‌بندها مراجعه كردند.

بهيچ با پاي شكسته مدالش را گرفت
عزيز بهيچ، بازيكن شماره ۱۳ استراليا در اواخر بازي از فغاني به دليل تمارض كارت زرد گرفت. اين درحالي بود كه او با آمبولانس به كلينيك ويژه ورزشگاه منتقل شد و در پايان بازي هم با عصا و پاي گچ گرفته روي سن آمد و مدالش را دريافت كرد.

كفاشيان بركنار شد!
وقتي فغاني سوت پايان ۹۰ دقيقه را به صدا درآورد و دو تيم آماده وقت‌هاي اضافه مي‌شدند، خبرنگاران استراليايي مدعي شدند علي كفاشيان از سمتش بركنار مي‌شود و بعد از آن هم قرارداد كروش تمديد نمي‌شود! وقتي به آنها گفتيم هنوز رفتن كفاشيان قطعي نشده، با قاطعيت مي‌گفتند اين اتفاق افتاده و شما خبر نداريد!

تبريك دايي به قهرمان
علي دايي در پايان بازي درخصوص قهرماني استراليا در جام ملت‌ها در گفت‌وگويي كوتاه به خبرنگار خبرورزشي گفت: به ميزبان بابت اين قهرماني تبريك مي‌گويم. در كل، بازي و جام باكيفيتي را شاهد بوديم و خوشحالم كه سطح كيفي جام ملت‌هاي آسيا پيشرفت كرده است.

تشكر بلاتر از فغاني
بلاتر و شيخ‌سلمان كه براي اهداي مدال‌هاي جام ملت‌ها روي سن رفته بودند، از تيم داوري ايران تقدير كردند. مدال فغاني و كمك‌هايش را رئيس فيفا اهدا كرد.

جشن و پايكوبي تا پاسي از شب
با توجه به اين موضوع كه استراليا اولين قهرماني‌‌اش را در جام ملت‌ها كسب كرده بود، هواداران اين تيم بسيار خوشحال بودند و تا ساعاتي از شب به جشن و پايكوبي در خيابان‌هاي سيدني پرداختند.

بازگشت دايي به ايران
علي دايي صبح امروز از سيدني راهي امارات مي‌شود تا از طريق دبي به تهران بازگردد. تمامي هزينه‌هاي سفر دايي به استراليا به عهده كنفدراسيون فوتبال آسيا بود چون او مهمان ويژه اين كنفدراسيون بود.

امارات، ميزبان دوره بعدي
بعد از پايان مسابقه، خبرنگاران حاضر در مدياسنتر مدعي بودند امارات ميزبان دوره بعدي جام ملت‌ها شده و در رقابت با ايران براي كسب اين ميزباني برنده شده است.

دايي، بلاتر و دل‌پيرو در سوئيت
علي دايي، الكس دل‌پيرو و سپ بلاتر كه با حضور در ورزشگاه از نزديك ديدار پاياني جام ملت‌ها را تماشا كردند، در سوئيت‌هايي كه براي مهمان‌هاي ويژه در نظر گرفته شده بود، نشستند. در اين سوئيت‌ها ۲ محافظ و ۲ خدمه از مهمان‌ها پذيرايي و محافظت مي‌كردند. دايي در سوئيتي بود كه سامي الجابر هم در آن نشسته بود.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...