نسخه چاپی

تولید پوست مصنوعی انسانی برای كمك به تحقیقات سرطان

دانشمندان آزمایشگاه‌های گوگل در كالیفرنیا نوعی دستبند هوشمند ارائه كرده‌اند كه سلول‌های سرطانی نوظهور را با استفاده از نانوذرات شناسایی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این نانوذرات در سراسر جریان خون می‌چرخند و بدن را در جستجوی سلول‌های سرطانی کنکاش می‌کنند؛ این امر موجب تشخیص بیماری، مدت‌ها قبل از بروز هر نوع علائم جسمانی می‌شود و امکان مداخله درمانی زودهنگام را فراهم می‌کند.

ایده پروژه گوگل، شناسایی تغییرات جزئی در شیمی زیستی فرد است که می‌توانند به عنوان هشداری زودهنگام عمل کنند. در این جا، بیماران قرصی حاوی این نانوذرات را می‌بلعند و این نانوذرات به نشانگرهای بیماری‌های مختلف از جمله سلول‌های سرطانی یا سطوح شیمیایی مرتبط با بیماری متصل می‌شوند؛ نانوذرات، هنگام اتصال به سلول‌های سرطانی آن‌ها را روشن می‌کنند.

بنابراین، دستبند آهنربایی تولیدشده توسط گوگل قادر خواهد بود این سلول‌های درخشان موجود در جریان خون را هنگام عبور از میان بازو شناسایی کند. دستبند، پس از شناسایی این سلول‌ها آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

چون این سیستم بر نور منتشره توسط سلول‌ها متکی است، محققان نیاز به درک چگونگی عبور نور از خلال پوست بازو دارند و بنابراین مدل‌هایی از بازوی انسانی را برای بررسی این موضوع ساخته‌اند. این بازو با استفاده از ترکیبی از پوست اهدایی انسان و پوست مصنوعی تولید شده‌اند تا همان اجزای بیوشیمیایی بازوهای واقعی را داشته باشند.

گفته می‌شود دستبند هوشمند گوگل قادر خواهد بود سرطان، حملات قلبی قریب‌الوقوع و بیماری‌های دیگر را تشخیص دهد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...