نسخه چاپی

تیم دوستی‌مهر و مهدوی‌كیا در فستیوال فیفا

علی دوستی‌مهر و مهدی مهدوی‌كیا مسوولیت استعدادیابی و هدایت تیم فوتبال دانش‌آموزی زیر 11 سال ایران برای حضور در فستیوال فیفا را برعهده گرفتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خردادماه سال آینده فستیوال بزرگ فوتبال پایه با حضور 170 تیم از کشورهای مختلف در سه رده سنی 11، 13 و 15 سال در اروپا برگزار خواهد شد که تیم‌ها برای حضور در این فستیوال باید مراحل انتخابی را طی کنند اما بنابر امتیازی که فیفا برای یکسری بازیکنان قدیمی و چهره‌های سرشناس علاقمند به فوتبال پایه قائل شده است، به مهدی مهدوی‌کیا امکان داشتن تیمی در این فستیوال بدون عبور از مراحل مقدماتی داده شده است.

مهدوی‌کیا که از سفیران فوتبال پایه آسیا هم هست بنابر توافقی که با مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش داشته، همراه با علی دوستی‌مهر سرمربی پیشین تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان ایران، قصد دارند از هفته آینده تیم رده سنی 11 ساله را از میان دانش‌آموزان انتخاب کنند تا با حمایت وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری اردوها و تمرینات آماده‌سازی داخلی و خارجی مهیای حضور در این فستیوال شوند.

دوستی‌مهر با تایید این مطلب گفت: این برنامه ثمره نگاه درست و منطقی به سازندگی در فوتبال است که با امکانی که فیفا بوجود آورده، بر اساس توافق وزارت آموزش و پرورش و مهدی مهدوی‌کیا شکل می‌گیرد و هدف ما خدمت به فوتبال مملکت است.

وی از شروع استعدادیابی‌ها برای این تیم از جمعه این هفته خبر داد و گفت: کار استعدادیابی این تیم از جمعه و در 5 نوبت دو روزه انجام می‌شود و بعد از آن با ایجاد تیمی متشکل از بازیکنانی که بتوانند در رده سنی 11 سال بازی کنند، آنها را مهیای فستیوال خردادماه می‌کنیم.

دوستی مهر با ابراز امیدواری نسبت به حضور تیم‌های بیشتری از فوتبال پایه ایران در این فستیوال، تصریح کرد: با امکانی که فیفا بوجود آورده امیدواریم از سال‌های بعد بتوانیم در رده‌های سنی 13 و 15 سال فستیوال تیم‌های خوبی را آماده کنیم. مسیر درست استعدادیابی و سازندگی نه تنها در فوتبال بلکه در ورزش از مدارس و سیستم آموزش و پرورش عبور می‌کند و خوشحالیم چنین رویکردی در برنامه‌های دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش و معاونین ایشان وجود دارد.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...