نسخه چاپی

علت سفر هیأت اسرائیلی به قاهره

هیأت اسرائیلی امروز یكشنبه وارد فرودگاه قاهره شد و مورد استقبال هیأتی از شركت گاز طبیعی مصر (ایجاس) قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یک هیأت اسرائیلی امروز یکشنبه وارد قاهره شد تا درباره فروش گاز طبیعی اسرائیل به مصر با مقامات این کشور گفت وگو نماید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیأت اسرائیلی امروز یکشنبه وارد فرودگاه قاهره شد و مورد استقبال هیأتی از شرکت گاز طبیعی مصر (ایجاس) قرار گرفت.

مصر به دلیل وجود بحران در تامین گاز طبیعی لازم برای نیروگاه های برق، از قطعی مکرر برق در تابستان و زمستان رنج می برد. این کشور برای فعالیت نیروگاه های برق خانگی و کارخانجات به گاز اتکا دارد.

یک منبع مصری از شرکت ایجاس در این باره گفت که هیأت اسرائیلی در این سفر امکان تجهیز مصر به گاز طبیعی از طریق خطوط لوله شرکت شرق دریای مدیترانه را بررسی خواهد کرد.

اکتبر گذشته برخی منابع اسرائیلی گفتند که شرکت گاز دریایی اسرایل (تمار) در حال مذاکره برای فروش حدود 5 میلیارد متر مکعب گاز به بخش خصوصی مصر در طول سه سال است.

مصر در دوره حسنی مبارک دیکتاتور این کشور به موجب قرارداد 20 ساله گاز طبیعی را به قیمت بسیار ارزان به اسرائیل می فروخت اما در سال 2012 به دنبال حملات مکرر به خطوط لوله گاز در شبه جزیره سینا، فروش گاز مصر به اسرائیل متوقف شد و اکنون رژیم صهیونیستی با اکتشاف گاز دریایی همانند میدان گازی تمار که گفته می شود حدود 280 میلیارد متر مکعب ذخیره گازی دارد به یک منبع گاز تبدیل شده است.

۱۳۹۳/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...