نسخه چاپی

قهرمان تكواندو در گفتگو با نما:

مبلغ قرار داد پایین آمد در لیگ شركت نكردیم

عکس خبري -مبلغ قرار داد پايين آمد در ليگ شرکت نکرديم

فرزان عاشورزاده گفت:وقتی كه مبلغ قراردادها پایین آمد بیشتر بچه‌ها به اتفاق تصمیم گرفتیم كه امسال با تیم قرارداد نبندیم. امیدوارم با ورود اسپانسرهای قدرتمند توان تیم‌ها بالا برود و در سال آینده بتوانیم در مسابقات لیگ شركت كنیم.

به گزارش نما ،فرزان عاشورزاده سال بسیار خوبی را سپری میکند. این تکواندوکار جوان ایران در تمامی مسابقاتی که شرکت کرده موفق به کسب مدال طلا شده و این موضوع نویدبخش آینده بسیار روشنی برای اوست. عاشورزاده در تورنمنت بینالمللی ابوظبی امارات هم با غلبه بر تمامی رقبایش طلا گرفت تا 10 امتیاز به امتیازات المپیکی خود اضاقه کند. عاشورزاده در جدیدترین ردهبندی فدراسیون جهانی تکواندو با ایستادن در رده دوم وزن خود بهترین عملکرد را در میان تکواندوکاران ایران در تمامی اوزان به دست آورد، او که حالا به  امید اول ایران برای حضور در المپیک استٰ، سخت مشغول آمادگی است.


چه عاملی باعث شد به رغم موفقیت‌های اخیر در صدر برترین تکواندوکاران وزن 58- کیلوگرم جهان قرار نگیری؟
 سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو دو ماهی بود که رده‌بندی جدید را اعلام نکرده بود. گویا طی نامه‌ای به فدراسیون ها اعلام کرده است که به زودی رنکینگ 2 ماه ژانویه و فوریه با احتساب تمامی مسابقات اعلام می‌شود. در این رده‌بندی اعلام شده بازی‌های آسیایی اینچئون که 40 امتیاز و تورنمنت‌های یونان و امارات که هر دو از رقابت‌های 10 امتیازی بودند، محاسبه نشده است. به همین خاطر تکواندوکار کره‌ای بالاتر از من قرار گرفته و به نظرم در رنکینگ‌های بعدی که اعلام شود بتوانم به عنوان بهترین تکواندوکار وزن 58- معرفی شوم.

کیفیت تورنمنت امارات که با قهرمانی‌ات به پایان رسید را چطور دیدی؟
یازده نماینده ایران در این دوره از رقا‌بت‌ها شرکت کرده بودند و خدا رو شکر همگی موفق به کسب مدال شدند. من هم یکی از این نفرات بودم که با مدال طلا کارم را به پایان بردم. البته سطح مسابقات خیلی بالا نبود و در مقایسه با مسابقات گرند‌پریکس یا همان لیگ جهانی تکواندو بهترین‌ها حاضر نشده بودند.

ورزشکاری را در این دوره در حد ستاره دیدی؟
در این تورنمنت در بعضی اوزان شاهد تک ستاره‌ها بودیم و در اوزانی هم چند ستاره شرکت کرده بودند. البته نباید هیچ حریفی را دست کم گرفت و با اطمینان گفت قطعا پیروز می‌شوم. با این حال مسابقات اوپن امارات برای آمادگی بچه‌های تیم‌ملی و قرارگرفتن ملی‌پوشان در فرم بدنی مناسب مسابقات کاملا مفید بود. به نظرم حضور در چنین مسابقاتی برای تکواندوکاران ایران لازم است.

قول حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو و کسب مدال طلای آن مسابقات را از الان می توانی به بینندگان ما بدهی؟
تا شروع بازی‌های المپیک زمان زیادی باقی مانده است. الان زود است که بخواهم در مورد آن صحبت کنم اما به طور حتم کسب مدال طلای المپیک در هر ورزشی بزرگترین افتخار برای هر ورزشکاری است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. آن طور که شنیده‌ام سطح بازی‌های المپیک با لیگ جهانی برابری می‌کند و امیدوارم بتوانم شرایط ایده‌آل بدنی که دارم را تا آن زمان حفظ کنم تا در بهترین شرایط ممکن در برزیل حاضر شوم.

کارنامه تکواندوی ایران را در سالی که گذشت چطور دیدی؟
تا الان کارنامه تکواندو در بازی‌های المپیک و آسیایی بسیار درخشان بوده و توانسته جزو ورزش‌هایی باشد که برای کاروان ورزشی ایران مدال‌آوری خوبی انجام داده است. امیدوارم در پایان دسامبر 2015 که آخرین ماه میلادی است؛ پس از برگزاری رقابت‌های فینال گرندپریکس که با حضور 8 تکواندوکار برتر رنکینگ برگزار می‌شود، تکواندوکاران ایرانی بتواند در جایگاه اول تا ششم رنکینگ المپیک قرار بگیرند و جواز حضور در المپیک 2016 ریو برزیل را به دست آورند.

تکواندوی ایران می تواند در در المپیک بخت قهرمانی داشته باشد؟
ما با حضور 4 تکواندوکار در المپیک ریو بخت زیادی برای رقم زدن بهترین حضور تکواندو در المپیک را داریم و به نظرم من و دیگر ملی‌پوشان تکواندو توانایی آن را داریم که این مهم را رقم بزنیم. مطمئن هستم که همه بچه‌ها با روحیه خاص و مثال زدنی به مصاف رقبای خود خواهند رفت. صمیمیت و اتحادی که میان بچه‌ها و مربیان دیده می‌شود در هیچ‌کدام از رشته‌های ورزشی نخواهید دید.

با توجه به اینکه در حال حاضر همه مسابقات را می بری دچار غرور نشدی؟
با توجه به اینکه سال بسیار خوبی را سپری کردم و موفق به شکست حریفانم در تمامی مبارزات شدم بسیاری این تصور را می‌کنند که من اسیر تکبر و غرور می‌شوم و به سرنوشت چندین ستاره قبلی تکواندو که نتوانستند راه قهرمانی را ادامه دهند، دچار خواهم گشت اما شکر خدا با توصیه‌های کادرفنی تیم ملی مرتکب چنین اشتباهی نخواهم شد. از آنها خواستم که مرا به این مدال‌هایی که کسب کرده‌ام قانع نکرده و کاری کنند که هر مدالی که می‌گیرم را خیلی زود فراموش کنم تا به مسابقات جدید و مدال‌های آنها فکر کنم. امیدوارم که سال‌های سال برای ورزش کشورم افتخارآفرین باشم.

چرا ملی پوشان تکواندو در رقابت‌های لیگ برتر شرکت نمی کنند؟
مسلما تمامی بچه‌ها از این ورزش درآمد دارند و نمی‌خواستند که منبع پول در آوردن خود را از بین ببرند اما وقتی که مبلغ قراردادها پایین آمد بیشتر بچه‌ها به اتفاق تصمیم گرفتیم که امسال با تیم قرارداد نبندیم. امیدوارم با ورود اسپانسرهای قدرتمند توان تیم‌ها بالا برود و در سال آینده بتوانیم در مسابقات لیگ شرکت کنیم.

اما این می تواند برای تکواندوی ما گران تمام شود؟
در هیچ لیگی ملی‌پوشان آن رشته ورزشی از قالب تیم باشگاهی خارج نشده‌اند اما در تکواندو این اتفاق رخ داد و اگر بخواهد ادامه داشته باشد آن وقت تکواندوکارانی که با انگیزه بالا خود را برای مصاف با ملی‌پوشان می‌کنند نمی‌توانند چنین مبارزه‌ای داشته باشند و در نتیجه پشتوانه لازم ملی برای موفق‌ترین ورزش رزمی ایران وجود نخواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...