نسخه چاپی

خواص بی شمار سیر

سیر معده را ضد عفونى می كند میكروب ها را خصوصا میكروب وبا و گریب را مى‏ كشد جهاز تنفس را نیرومند می گرداند و براى درمان سل و برنشیت خیلى نافع است در مورد اسهال و ضعف معده و كندى اعصاب و ذهن سودمند است پیاز مغز را قوى می گرداند.

به گزارش نما به نقل از افکار نیوز امام رضا(ع) می فرمایند: شباط بيست و هشت روز است در آن بادها مختلف مى‏ وزد خوردن سير سودمند است.

در اين ماه فشار خون بالا ميرود و براى حفظ اعتدال آن خوردن سير مفيد است سير فشار خون را پائين مى‏ آورد و اين خاصيت تابع خواص ديگر آنست زيرا سير ادرار را زياد و عروق شعريه را باز مي كند و اين خاصيت‏ها در پائين آوردن فشار خون بسيار مؤثر است.

سير معده را ضد عفونى مي كند ميكروب ها را خصوصا ميكروب وبا و گريب را مى‏ كشد جهاز تنفس را نيرومند مي گرداند و براى درمان سل و برنشيت خيلى نافع است در مورد اسهال و ضعف معده و كندى اعصاب و ذهن سودمند است پياز مغز را قوى مي گرداند.

سير داراى ويتامين ث و ب مي باشد و براى روماتيسم و نقرس بسيار مفيد است.
ضماد سير بهترين مسكن دردهاى موضعى است.
خوردن سير براى اشخاصى كه معتاد بافيون هستند خوب نيست.

خوردن سير با انواع گوشتها خصوصا ماهى و قرمه و برنج از ابتلاى به كمبودى ويتامينها جلوگيرى مى‏ كند. براى از بين بردن بوى آن مقدارى سبزى تازه بجويد و ميل نمائيد خوردن كپسول كلرفيل نيز بوى سير را نابود ميكند.

منبع:طب الرضا عليه السلام / ترجمه امير صادقى، ص173تا175.

۱۳۹۳/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...