نسخه چاپی

قائم مقام دبیر كل حزب موتلفه اسلامی:

چرا دولت در گرفتن مالیات از بنگاههای اقتصادی خود تعلل میكند؟/بزرگترین فرار مالیاتی در حوزه اقتصاد دولت است

عکس خبري -چرا دولت در گرفتن ماليات از بنگاههاي اقتصادي خود تعلل ميکند؟/ببزرگترين فرار مالياتي در حوزه اقتصادي دولت است

محمد علی امانی گفت: دولت بزرگترین بدهكار مالیاتی كشور است كه از دادن مالیات فرار می كند.

به گزارش نما ، محمد علی امانی در جمع اعضای هیات اجرایی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: یکسال از نسخه عملیاتی رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد بیمار ایران می‌گذرد. «اقتصاد مقاومتی» امروز به عنوان مدل بومی و الگویی کارآمد که می‌تواند کشور را در مقابل هر گونه تحریم و تهدید مصون داشته و به قله‌های پیشرفت برساند؛ در دستان اقتصاددانان کشور است.
وی افزود: اما سخنان معظم له نشان می‌دهد که از کارنامه یکسال گذشته رضایت ندارند. تحقق اهداف این مدل اقتصادی نیازمند نقش مکمل مردم و دولت در کنار یکدیگر است.
امانی با تاکید بر تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید به صورت واقعی صورت بگیرد. متاسفانه در حال حاضر شبیه سازی خحصوصی سازی مطرح است و اقتصاد همچنان در دست دولت است. دولت باید اقتصاد را به مردم واگذار کند.
وی با اشاره به خاطره ای از مرحوم حاج سعید امانی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مرحوم امانی در نطق پیش از دستور در دوره دوم مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شدند که همان موقع عده ای در مجلس با وی مخالفت کرده و حتی توهین کردند تا جایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی آن روز را روز تلخ مجلس نامیدند. ما تربیت شده همان مکتب هستیم و معتقدیم تا زمانی که اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا نشود مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مشکل عمده مردم را اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و نقشه راه حل مشکلات نیز وجود دارد که آن عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: متاسفانه در مورد واگذاری اقتصاد به مردم تنها شعار داده می شود و دولت عزم جدی برای واگذاری ندارد. امروز شرکت های شبه دولتی تشکیل می شود و نمی گذارند اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود.
امانی با تاکید بر ضرورت پرداخت مالیات در کشور بیان داشت: پرداخت مالیات یک اصل مهم برای اداره کشور در مدل اقتصاد مقاومتی است اما سوال اینجاست چرا دولت در گرفتن مالیات از بنگاههای اقتصادی خود تعلل می ورزد.
وی افزود:بزرگترین فرار مالیاتی در حوزه اقتصادی دولت صورت می گیرد.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر توجه بیشتر به بخش خصوصی در کشور گفت: بخش خصوصی در کشور توان شکوفا کردن اقتصاد ایران را دارد به شرطی که دولت متعهد متکی به ظرفیت های درونی کشور باشد.
وی افزود: بهترین امکان همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه اقتصاد در اتاق بازرگانی فراهم است و اتاق بازرگانی می تواند نقش خوبی در شکوفایی اقتصاد و پیشرفت کشور داشته باشد.
وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام برای تمام شئونات زندگی انسانها برنامه دارد و اقتصاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه حوزه های علمیه نسبت به مبانی تئوریک اقتصاد اسلامی نظرات مختلفی داشته اند و این نظریات بررسی شده اما باید جرات اجرای اقتصاد اسلامیرا داشت.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مردم ایران ولایی هستند و دغدغه اجرا شدن اقتصاد اسلامی را دارند.
وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت شخصیت هایی که در اتاق بازرگانی حضور داشته اند اظهار داشت: استفاده از تجربیات فعالان اقتصادی و دقت نظر و اتحاد می تواند در برهه ای که تحریم های ظالمانه علیه کشور صورت گرفته راهگشا باشد و باید به تجربیات افراد برجسته در علم اقتصاد به خصوص کسانی که در اتاق بازرگانی حضور داشته اند احترام گذاشت.
امانی خاطر نشان کرد: شان ملت ایران و مقاومتی که در طول ۳ دهه انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان نشان داده اند وضعیت مناسبی را برای کشور فراهم کرده که اتاق بازرگانی می تواند نقش موثری در فراهم کردن ثبات اقتصادی داشته باشد.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه دولت ها در طی سه دهه گذشته از ظرفیت اتاق بازرگانی و تجربیات شخصیت های آن استفاده نکرده اند و متاسفانه تنها در جهت محود کردن انها گام برداشته اند.
وی در ادامه تاکید کرد: با کمک و همفکری صاحبان صنایع، تجار، بازرگانان و تمامی تولید کنندگان وصادرکنندگان محترم کسانی که برای اقتصاد کشور زحمت می کشند و همچنین استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی می توان به دولت کمک کرد تا بر مشکلات اقتصادی فائق آید.
امانی تصریح کرد: باید مسئولیت های اقتصادی به بدنه جامعه منتقل شود و صاحبان صنایع و تجار و تولید کنندگان بهترین سفیر های اقتصادی هستند که می توانند در امور مختلف اقتصادی به کشور کمک کنند.
وی ضمن تکریم و احترام کلیه بازرگانان،تجار، صاحبان صنایع،تولید کنندگان و صادر کنندگان تقاضا نمود خود را برای فعالیت در تمام ظرفیت اقصاد کشور آماده کنند.
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به نقش مردم در پویایی اقتصاد گفت: بزرگ‌ترین وظیفه مردم در مدل اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرفاست. مصرف کمتر به ویژه در محصولات خارجی و وارداتی منجر به کاهش واردات می‌شود تا سرمایه کشور بتواند بیشتر در خدمت تولید قرار گیرد.
وی افزود: دومین وظیفه مردم مصرف محصولات داخلی و ایرانی است زیرا این مسئله می‌تواند موجب شود تا تولید کنندگان داخلی نیز تقویت روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری ادامه دهند.
منبع:روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی

۱۳۹۳/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۳/۱۲/۹
برنامه حزب موتلفه اسلامي براي بهبود اقتصاد چيست؟ يک برنامه دقيق ارايه دهيد
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...