نسخه چاپی

چراغ‌ مهرآباد هنوز در نیمه شب روشن است

هرچند طبق دستور صریح عباس آخوندی، پروازهای نیمه شب از چند ماه قبل در فرودگاه مهرآباد ممنوع شده، اما به هم خوردن برنامه‌های پروازی به دلیل تاخیر‌های بعضا چند ساعته عملا اجرای این دستور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: هرچند طبق دستور صریح عباس آخوندی، پروازهای نیمه شب از چند ماه قبل در فرودگاه مهرآباد ممنوع شده، اما به هم خوردن برنامه‌های پروازی به دلیل تاخیر‌های بعضا چند ساعته عملا اجرای این دستور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

پس از افزایش نگرانی‌ها درباره فعالیت فرودگاه مهرآباد در نزدیکی مناطق شهری تهران و البته سقوط هواپیمای ایران 140 در خیابان‌های حوالی این فرودگاه، نگاه‌ها به سمت وزیر راه و شهرسازی رفت تا برنامه جدید دولت برای ادامه کاربری و یا محدود شدن پروازها در این فرودگاه‌ را اعلام کند. اما با توجه به اینکه فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های کشور سالانه بیش از 13 میلیون نفر مسافر را جابه‌جا می‌کند، امکان تعطیلی و یا جابه‌جایی آن در کوتاه مدت ممکن نبود.

از این رو وزیر راه و شهرسازی در اجرای تنها طرحی که می‌توانست در کوتاه مدت اجرایی شود، درنگ نکرد و رسما دستور متوقف شدن برنامه‌های پروازی در ساعت 12 شب تا 5 صبح در این فرودگاه را اعلام کرد. با گذشت حدود دو ماه از دستور آخوندی و البته فراهم شدن مقدمات لازم این دستور رسما از سوی مقامات فرودگاه مهرآباد اجرایی شد و کلیه ایرلاین‌های داخلی از ارائه برنامه‌های پروازی برای این 5 ساعت در فرودگاه مهرآباد منع شدند.

هرچند این دستور از سوی تمام مقامات تایید شده و اجرای آن نیز آغاز شده است، اما همچنان به دلیل وجود تاخیرهای چندین ساعته در برنامه پروازی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فرودگاه مهرآباد مجبور به پذیرش مسافر در ساعت نیمه شب است. حضور در ترمینال‌های مسافرتی این فرودگاه در ساعات پس از 12 شب نشان می‌دهد نه تنها خبری از تعطیلی گیت‌های پذیرش مسافر در ترمینال‌های مختلف این فرودگاه نیست که حتی بعضا پروازهای ورودی برای خالی شدن باند ورودی مهرآباد مجبور به دور زدن در آسمان و دریافت نوبت فرود می‌شوند.

این مسئله باعث شده طرح دولت برای محدود کردن پروازهای فرودگاهی که در طول سال‌های گذشته به دلیل افزایش قابل توجه مناطق مسکونی در اطراف آن به نقطه‌ای خطرناک برای همسایگانش تبدیل شده، عملا غیر اجرایی شود و تا زمانی که تاخیرها ادامه داشته باشد، نتوان ساعت خاصی را برای تعطیل و یا محدود شدن فعالیت فرودگاه مهرآباد پیش‌بینی کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...