نسخه چاپی

قضاوت در محاكم اطفال باید عاری از خشونت و بدخلقی باشد

رییس كل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: قضات محاكم اطفال باید قضاوت‌شان بر مبنای شرایط كودك بوده و متفاوت از قضاوت در خصوص بزرگسالان و عاری از خشونت، بداخلاقی و بدخلقی باشد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، «عباس پوریانی» که به‌منظور بازدید از مجمع قضایی‌ حضرت ولیعصر (عج) و شهید فهمیده در جمع همکاران قضایی و اداری سخن می‌گفت با اشاره به رسالت قوه قضاییه، اظهار کرد: در بیان رسالت قوه قضاییه چه در شریعت و چه در قانون اساسی به صورت قابل توجهی به رسالت دستگاه قضایی اشاره شده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد:‌ دستگاه قضایی جایگاه بالا و رسالت عظیمی دارد؛ چرا که خواسته کل بشر از ابتدا خلقت این است که مامن و پناهگاهی داشته باشد و دستگاه قضایی باید در ایجاد این امر مهم همه تلاش خود را معطوف دارد.
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با تاکید بر مقوله امنیت گفت: تا زمانی که امنیت خصوصا امنیت اجتماعی برقرار نشود نه افراد جامعه احساس آرامش می‌کند و نه سرمایه گذاری حاضر به سرمایه‌ گذاری در حوزه کاری ما خواهد بود.

وی امنیت را از بزرگترین نعمات الهی و رسالت دستگاه قضایی را در راستای برقراری نظم و امنیت، حفظ حقوق شهروندی آحاد جامعه، نظارت دقیق بر حسن اجرای قواین و برقراری عدالت اجتماعی حساس و خطیر برشمرد.

پوریانی همچنین در جمع همکاران مجتمع شهید فهمیده که جرایم مربوط به کودکان و نوجوانان را بررسی می‌کند، گفت: قضات محاکم اطفال باید قضاوت‌شان بر مبنای شرایط کودک بوده و متفاوت از قضاوت در خصوص بزرگسالان و عاری از خشونت، بداخلاقی و بدخلقی باشد.
پوریانی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات اداری و مالی در دستگاه قضا، بیان کرد: دادگستری تهران تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف تعیین شده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته است.

وی اذعان داشت: وقتی نگاه به رسالت سنگین دستگاه قضایی می‌کنیم کمبود امکانات و تجهیزات برای برطرف نمودن توقعات مردم را در این دستگاه به وضوح می‌بینیم.

گفتنی است؛ در حاشیه این بازدید یک روزه که طی یک برنامه زمانبدی در سال 93، در حال انجام است، رئیس کل محاکم تهران به همراه معاونین قضایی در یک ملاقات مردمی تقاضاهای تعدادی از مراجعه کنندگان را مورد رسیدگی قرار دادند و همچنین به بررسی و رصد برخی پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های این مجتمع قضایی پرداختند و کارشناسان قضایی و اداری محاکم تهران نیز به همراه واحد آمار و انفورماتیک هر کدام با مراجعه به قسمت‌های مختلف و بازرسی و نظارت از روند کار در شعب مشکلات پیش‌روی را بررسی کردند.

۱۳۹۳/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...