نسخه چاپی

ظریف در راه سوئیس

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه كشورمان در رأس تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای بامداد فردا عازم سوئیس می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بامداد فردا عازم سوئیس می‌شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان قرار است بامداد فردا تهران را به مقصد سوئیس ترک کند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه در این سفر همراهی معاونان خود سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی و همچنین سایر مدیران سیاسی و کارشناسان تیم مذاکره‌کننده را خواهد داشت.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که در مذاکرات هفته گذشته به ژنو همراه وزیر امور خارجه بود، در مصاحبه ای اعلام کرده است که قرار است در این دوره از مذاکرات نیز حضور داشته باشد.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز اعلام شده بود این دوره از مذاکرات گفتگوهای ایران و آمریکا آغاز خواهد شد.

معاونان وزرای خارجه در ابتدا مذاکره خواهند کرد و سپس مذاکرات در سطح وزرا دنبال خواهد شد.

همچنین بنا بر اعلام اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه نیز مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در سطح معاونان برگزار شود.

معاونان ایران و کشورهای ۱+۵ قرار است در این دوره از مذاکرات نیز گفتگوهای دو جانبه و چندجانبه ای داشته باشند.

ایران و آمریکا هفته گذشته نیز در ژنو مذاکرات فشرده ای داشتند. معاونان وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته علاوه بر گفتگو با همتایان آمریکایی، با همتایان خود در دیگر کشورهای عضو ۱+۵ نیز در ژنو گفتگو کردند. مذاکرات ایران و آمریکا در سطح وزرا سه دور برگزار شد و همچنین حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات ژنو باعث شد که تحلیل های بسیاری درباره پیشرفت مذاکرات در هفته گذشته در رسانه های خارجی منتشر شود.

گفته می شود، در مذاکرات هفته گذشته بین وزرا مذاکرات در سطوح فنی پیشرفت های خوبی داشته که بخشی از جزئیات آن از سوی برخی از رسانه های آمریکایی منتشر شده که البته هیچکدام از جزئیات مورد تایید واقع نشده است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته در نشست خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود در تهران ضمن تاکید به پیشرفت در موضوعات فنی در مذاکرات دور گذشته گفت که اختلافات هنوز در بحث تحریم ها باقی است و ابراز امیدواری کرد در این دوره از مذاکرات با پیشرفت در بخش تحریم ها نگارش متن توافق جامع به شکل دقیق و عملی آغاز می شود.

مذاکرات هسته ای از فردا در شهر مونترو سوئیس خواهد بود و احتمالا تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...