نسخه چاپی

كارت قرمز شورای‌ قم به رئیس جمهور

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در حالی برگزار شد كه اغلب اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به عدم توجه هئیت دولت به مباحث مدیریت شهری انتقاد كردند.

به گزارش پایگاه نما به نقل از قم نا ، سفر رئیس جمهور و هیئت دولت هفته گذشته به قم انجام شد که در این سفر علاوه بر دیدار با مراجع مباحث مربوط به مسائل استان مورد توجه قرار گرفت.


جلسه شورای اداری مهمترین جلسه کاری هیئت دولت در سفر به قم بود که در آن ۳۰ پروژه تصویب شد و در نهایت مقرر شد طی دو سال ۳۹۷ میلیارد تومان به قم اختصاص داده شود.

در نگاه اول شاید این رقم در این وضعیت بودجه‌ای کشور، رقم کلانی باشد اما نکته قابل توجه این است که بودجه ۳۹۷ میلیاردی طی دو سال یعنی سال‌های ۹۴ و ۹۵ به قم تخصیص داده شده که اگر بر اساس جمعیت استان در نظر بگیریم سرانه هر نفر تقریبا طی دو سال فقط ۱۰۰ هزار تومان می‌شود!

از سوی دیگر در این جلسه هیچ یک از مسائل و مشکلات مربوط به حوزه شهری و مدیریت شهری مد نظر قرار نگرفت که این امر مورد انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز قرار گرفت.

در جلسه یکصد و سیزدهم علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، به این موضوع پرداخته شد و اکثر اعضای شورای شهر به این موضوع انتقاد داشتند.

ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این خصوص گفت: سفر خوبی بود که انجام شد ولی توقع این بود که با آمدن دولت مشکلات بررسی شده و کارگروه‌هایی محقق می‌شد تا بتوانیم مشکلات شهری را رفع کنیم.



وی بیان داشت: ما حتی یک جلسه هم با اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور نداشتیم و این غیر قابل قبول است و انتظار داشتیم که جلسه‌ای در این زمینه تشکیل می‌شد.

بیاتی به جلسه شورای شهر اشاره کرد و گفت: حتی یک مصوبه هم در خصوص شهر و شهرداری این سفر وجود نداشت و فقط موضوع استان بود که امیدواریم حداقل این مسائل پیگیری و اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اذعان داشت: انتظار ما این بود که حداقل جلسه‌ای و کمیسیونی تشکیل شده و در راستای رفع مشکلات شهر تلاش می‌کرد.



محمود مسگری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: به عنوان عضو شورای شهر از این نوع سفر دولت به قم گلایه دارم و باید اعتراض خود را به استاندار و مسئولان مربوطه اعلام کنیم.

وی بیان داشت: شورای شهر نامه‌ای را تنظیم و خدمت استاندار ابلاغ کرده بود که آمادگی خود را برای برگزاری جلسه با هیئت دولت عنوان کرده بودند اما هیچ توجهی به آن نشد.



مسگری عنوان داشت: متاسفانه از سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به قم هیچ چیزی برای مدیریت شهری حاصل نشد که انتظار داشتیم حداقل در شورای اداری به مسائل شهری اهتمام می‌شد.

محسن عابدینی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این سفر فرصت خوبی بود که مشکلات شهری در آن بیان می‌شد اما متاسفانه هیچ بهره برداری از آن نشد.

وی عنوان داشت: انتظار داشتیم که دولت و رئیس جمهور به موضوع مشکلات شهری اهتمام داشته باشند، چرا که ما در شهر این همه مشکلات داریم، اما هیچ توجهی به آن نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: ما انتظار زیادی از این سفر داشتیم اما چیز خاصی برای شهر رقم نخورد و آنگونه که باید و شاید اتفاق خاصی نیفتاد.



عابدینی‌پور بیان داشت: این تقصیر مقامات عالی استان است که باید پروژه‌ها را به بررسی کرده و به رئیس جمهور می‌گفتند تا شاهد رشد و تحول در این عرصه باشیم.

وی بیان داشت: برای دو سال ۳۷۹ میلیارد تومان اختصاص یافته که این بسیار کم است و با این وجود سرانه هر فرد ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

نکته‌ای که باید اشاره کرد این است که در این سفر هیچ توجه‌ای به پروژه‌هایی از جمله مترو، منوریل، خدمات شهری، طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) و…. نشده که مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...