نسخه چاپی

دوپینگ دو بسكتبالیست و یك شناگر مثبت شد

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از مثبت شدن تست دوپینگ یك شناگر و دو بسكتبالیست خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این باره اظهار کرد: پس از مثبت شدن نمونه دوپینگ این سه ورزشکار در آزمایشگاه کلن آلمان، روز سه‌شنبه (امروز) در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ جلسه بازبینی اولیه برای این سه ورزشکار برگزار شد تا از خود دفاع کرده و در صورت داشتن اسناد و مدارک کافی برای عدم اثبات تخلف، آنها را ارائه کنند.

وی افزود: در صورتی که این سه بازیکن درخواست نمونه B نداشته باشند، روز شنبه هفته‌ آینده موضوع دوپینگ آنها در شورای صدور رای مطرح و رای نهایی برای آنها صادر خواهد شد، اما اگر درخواست نمونه B داشته باشند به دلیل این که درخواست آنها دوباره باید به آزمایشگاه کلن آلمان فرستاده شود، پروسه اعلام رای نهایی در خصوص این سه ورزشکار طولانی‌تر خواهد شد.

طباطبایی با اشاره به این مساله که این سه بازیکن از امروز 12 اسفند ماه به حالت تعلیق در می آیند، گفت: این سه بازیکن از امروز تا زمان اعلام رای نهایی حق شرکت در هیچ تورنمنت یا اردویی را نخواهند داشت.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در ارتباط با میزان محرومیت این سه ورزشکار در صورت تایید شدن تخلف آنها، اظهار کرد: طبق قوانین دوپینگ، محرومیت این سه ورزشکار در صورتی که تخلف آنها به اثبات برسد، دو تا چهار سال خواهد بود اما اگر آنها بتوانند با ارائه مدارک محکمه پسند هیات دادرسی را قانع کنند، میزان تخلف آنها کمتر خواهد شد.

به گفته‌ی طباطبایی، هر سه تست انجام شده از این ورزشکاران در رقابت‌های لیگ ملی بسکتبال و لیگ شنا انجام شده است.

۱۳۹۳/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...