نسخه چاپی

خبری خوش برای زنان سرپرست خانوار

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینكه از این پس حق بیمه و مستمری زنان سرپرست خانواری كه مجددا ازدواج كنند قطع نخواهد شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی بخشنامه لازم را در این زمینه از امروز به تمامی ادارات سطح كشور ابلاغ خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی ربیعی در مراسم افتتاحیه بخش مراقبت‌های ویژه قلب نوزادان در بیمارستان طبی کودکان با هدف پروژه کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان قبل و بعد از عمل جراحی بیماری‌های قلبی اظهار داشت: این پروژه مهم و قابل توجه توسط یکی موسسه خیریه تحت عنوان موسسه زنجیره امید صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه اشاره شده اقدامی برای بهبود بیماران و کاستن آلام و دردهای آنها است، گفت: این حرکت ستودنی است و قابل تقدیر است چرا که شاهد هستیم انسان‌های خیر و نیکوکار توجه ویژه‌ای را به کودکان بیمار و یتیم دارند.

ربیعی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های دولت تدبیر و امید گفت: یکی از ویژگی‌های این دولت فروتنی آن است و دولتی است که تمام ظرفیت‌های جامعه برای کمک به نیازمندان دعوت به عمل می‌آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که دولت تدبری و امید و نیز تلاش می‌کند که در ارائه مجوز به NGOها و سازمان‌های غیر دولتی سختگیری نکند افزود: طی یک برنامه‌ریزی مدون و مستمر صدور مجوز به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها از جمله زنجیره امید آسان شده است.

ربیعی با بیان اینکه در شورای عالی رفاه موضوع صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفته است، گفت:‌ در این بخش تلاش می‌شود مشکلاتی که سازمان‌های مردم نهاد در گذشته داشتند مرتفع شود و در ارائه مجوزها شرایط آسان‌تری در نظر گرفته شود.

وی گفت: موسسه زنجیره امید یکی نمونه موفق ان‌جی‌اوها و سازمان‌های غیر دولتی محسوب می‌شوند که توانسته است ارتباطات بین‌المللی و جهانی مناسبی را برقرار کند و همین‌انک این موسسه با کشور فرانسه ارتباط خوبی را دارد.

ربیعی تصریح کرد: ساماندهی نیروهای خیر و نیکوکار یکی از برنامه‌های مجموعه وزارت رفاه محسوب می‌شود و در این زمینه بنا داریم از ظرفیت‌های خیرین به نحو احسن استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به تصمیم جدید وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانواری که مجددا ازدواج می‌کنند گفت: در گذشته زنان سرپرست خانواری که از حق بیمه و مستمری برخوردار بودند چنانچه ازدواج می‌کردند از دریافت حق بیمه مستمری منع می‌شدند و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای این گروه از جامعه به وجود می‌آورد.

ربیعی گفت:‌ در همین راستا و بر اساس تصمیم گرفته شده از این پس زنان سرپرست خانواری که از حق بیمه و مستمری استفاده می‌کردند چنانچه مجددا ازدواج بکنند مستمری و حق بیمه آنها قطع نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این موضوع به زودی به صورت بخشنامه از امروز توسط سازمان تامین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.

ربیعی در ادامه با اشاره به تصمیم دیگر شورای عالی رفاه برای تامین مسکن خانواده‌های کم درآمد و بی‌بضاعت گفت:‌ طرحی تحت عنوان مسکن امید در دستور کار وزارت رفاه و وزارت شهرسازی است که به زودی جزئیات لازم در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تعرفه‌های درمانی سال ۹۴ گفت: در این خصوص نیز جلسات مستمری با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان بیمه‌ها برگزار می‌شود و با توجه اصلاح کتاب ارزش نسبی و تعرفه‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری رقم تعرفه‌های سال ۹۴ مشخص شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت رفاه جهت توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی به خانواده‌های نیازمند و محروم و همچنین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: در حال حاضر توزیع مرغ از بسته‌های حمایت غذایی آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند پس از دریافت پیامک با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و مرغ را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سایر اقلام نیز در هفته پایانی اسفند به خانواده‌های متقاضی داده خواهد شد گفت: توزیع این بخش نیز از طریق پیامک به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و بعد از ان خانواده‌ها می توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها اقلام در نظر گرفته شده را دریافت کنند.

ربیعی خاطر نشان کرد:‌ در این مرحله نیز به ۱۰ میلیون نفر از خانواده‌های نیازمند و محروم شناسایی شده بسته‌های حمایت غذایی داده خواهد شد.ضمن اینکه شناسایی خانواده‌های نیازمند در سال‌های بعدی ادامه خواهد داشت و در نهایت تعدادی به دریافت بسته‌های امنیت غذایی اضافه و تعدادی نیز پس از توانمندسازی و خودکفایی از چرخه دریافت بسته‌های حمایت غذایی خارج می‌شوند.

ربیعی در ادامه با اشاره به تلاش بیمه‌های تکمیلی در بحث درمان گفت: این بیمه‌ها نیز تلاش می‌کنند تا حمایت ویژه‌ای را از بیمه‌شدگان داشته باشند و چنانچه مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد با تعامل و همکاری قطعا قابل حل است.

وی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت که با مدیریت وزارت بهداشت آغاز شده است، اقدامات خوبی صورت گرفته و بیمه‌ها نیز همکاری‌های لازم را داشته‌اند و ما بنا داریم قدم به قدم در ا ین طرح به سمت جلو گام برداریم و مشکلات و موانع را اصلاح و برطرف کنیم.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...