نسخه چاپی

قیمت نفت به بیش از 61 دلار رسید

رویترز اعلام كرد: با اینكه ذخیره‌سازی نفت آمریكا به بیشترین میزان خود در 80 سال گذشته رسیده است اما سایه مذاكرات ایران با گروه 5+1 اجازه نداد قیمت نفت پایین تر بیاید.

به گزارش نما به نقل از فارس، امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش 81 سنتی نسبت به روز گذشته به بیش از 61 دلار خرید و فروش شد.

قیمت نفت برنت امروز بشکه‌ای 61 دلار و 36 سنت به فروش رفت، قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم با افزایش 46 سنت در هر بشکه به قیمت 51 دلار و 99 سنت به فروش رفت.

قیمت بنزین امروز در بازارهای جهانی با کاهش 60 سنتی مواجه شد و هر گالن از این محصول به قیمت 191 دلار و 97 سنت به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز در خصوص افزایش قیمت نوشته است که قیمت نفت برنت روز پنجشنبه تثبت شد و با نوعی مدیریت می‌شود تا قیمت نفت در بازارهای جهانی بالاتر از 60 دلار باقی بماند.

بر اساس گزارش رویترز با این که میزان ذخیره‌سازی نفت در آمریکا به رشد بی‌سابقه بیش از 10 میلیون بشکه رسیده است، اما با خبرهای عدم نتیجه‌گیری از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 5+1 قیمت نفت را تا حدودی افزایش داد.

به گزارش رویترز نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی روز چهارشنبه گفته است: طی مدت مذاکره اخیر توافق نهایی با کشورهای 5+1 حاصل نشده است.

این مسئله نگرانی از افزایش عرضه نفت را بین سرمایه‌گذاران این بخش کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، قرارداد فروش نفت برای ماه آوریل هم امروز با 3 درصد کاهش بشکه‌ای 60 دلار و 52 سنت منعقد شده است.

همچنین آمارهای آمریکا نشان می‌دهد که میزان ذخیره‌سازی این کشور در هفته گذشته به 10.3 میلیون بشکه افزایش یافته است که دو برابر میزان مورد انتظار بوده اما همچنان نتوانسته است قیمت نفت را به کمتر از 60 دلار در بشکه کاهش دهد.

بر اساس این گزارش وزیر نفت عربستان سعودی هم از چشم‌انداز مثبت بازار نفت خبر داده و روز گذشته اعلام کرده است که انتظار دارد قیمت نفت در بازارهای جهانی تثبیت شود.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...