نسخه چاپی

كره شمالی: حمله به سفیر آمریكا فقط یك تنبیه بود

خبرگزاری رسمی كره شمالی در واكنش به حمله به سفیر آمریكا در سئول گفت كه این حمله فقط یك تنبیه بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رسمی کره شمالی در واکنش به حمله به سفیر آمریکا در سئول گفت که این حمله فقط یک تنبیه بود.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی (KCNA) امروز (پنج‌شنبه) نوشت حمله باچاقو به سفیر آمریکا در کره جنوبی تنبیهی برای تصمیم آمریکا برای پیش بردن رزمایش نظامی مشترک با کره جنوبی است.

خبرگزاری کره شمالی ادامه داد «این تنها تنبیهی برای جنگ‌افروزان آمریکاییست.» هم‌چنین کره شمالی حمله به سفیر آمریکا در کره جنوبی را «بیان مقاومت» نامید.

کره شمالی همواره مخالف برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی است که هر ساله با نزدیک شدن به فصل بهار برگزار می‌شود و مقامات پیونگ یانگ اخیرا و با نزدیک شدن به این رزمایش آن را خصمانه عنوان کرده بود.

صبح امروز گزارش شد که سفیر آمریکا که درپی حمله یک شهروند کره‌ای به شدت زخمی شده بود، در بیمارستان بستری شد.

براساس گزارش رویترز، «مارک لایپرت» سفیر آمریکا درحالی که در یک مرکز عمومی در مرکز شهر سئول درحال خوردن صبحانه بود، توسط فردی ناشناس مورد حمله قرار گرفت.

فرد حمله کننده که توسط پلیس دستگیر شد، از ناحیه صورت سفیر آمریکا را به شدت زخمی کرد و وی به بیمارستان انتقال داده شد، حال عمومی سفیر آمریکا خوب گزارش شده و خطری وی را تهدید نمی کند.

فردی که سفیر آمریکا را هدف قرار داده مردی ۵۵ ساله به نام «کیم جونگ کی» بود که در زمان حمله لباس سنتی کره‌ای به تن داشت و با فریاد گفته بود که دو کره باید با یکدیگر متحد شوند.

۱۳۹۳/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...