نسخه چاپی

حركت هوشمندانه تیم هسته ای

عکس خبري -حركت هوشمندانه تيم هسته اي

تیم مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در حركتی هوشمندانه مانع از تكرار ماجرای مذاكرات ژنو 2 در سال 92 شد و پلیس بد را قبل از آنكه ایده های احتمالی جدیدش را روی میز مذاكرات لوزان بگذارد، كیش و مات كرد.

به گزارش خبرنگار نما ،منابع غربی روز گذشته اعلام کردند که لوران فابیوس، فیلیپ هموند و فرانک اشتاین مایر وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان قرار است جمعه شب به مذاکرات لوزان بپیوندند اما محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه ای اعلام کرد که نیاز به حضور وزیران خارجه کشورها نیست.
امروز و ساعاتی پیش منابع و رسانه های غربی اعلام کردند که حضور این سه وزیر امور خارجه در لوزان معلق شده است سپس سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد که اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی ها و هماهنگی های بیشتری وجود دارد و به همین منظور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سه همتای اروپایی خود فردا در برلین دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فعلی فرانسه در مذاکرات هسته ای ژنو 2 در سال گذشته درست هنگامی که ایران و طرف های مقابل در حال رسیدن به توافق اولیه بودند، با طرح ادعاها و زیاده خواهی هایی روند مثبت مذاکرات را برهم زد و رسیدن به توافق اولیه را به تاخیر انداخت.
اکنون تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست دیپلماتی هوشمند و مدبر که بیش از 30 دور با طرف های مقابل بطور رسمی در 18 ماهه گذشته مذاکره کرده است، این بار مانع از آن شد تا ژنو 2 تکرار شود.
تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست ظریف و علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آخرین ساعات پایانی سال 93 در حال ترک شهر لوزان سوئیس هستند و قرار است پس از عید نوروز و تحویل سال جدید شمسی، مذاکرات را از روز چهارشنبه هفته آینده یعنی 5 فروردین 94 از سر گیرند.
طرفین قرار است تا پایان ماه مارس به تفاهم سیاسی دست یابند و با حل و فصل اختلافات باقیمانده فنی و سیاسی، نگارش متن توافق نهایی را آغاز کنند.
لازم به ذکر است پس از 6 روز مذاکرات فشرده؛ تیم مذاکره‌کننده ایران برای بازگشت به تهران به فرودگاه ژنو عزیمت کردند

۱۳۹۳/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...