نسخه چاپی

"ماهی صحرا"، استراتژی جدید داعش

گروه تروریستی داعش به تازگی استراتژی جدیدی به نام "ماهی در صحرا" را به منظور گسترش دامنه اقدامات خود در سوریه، عراق و كشورهای دیگر به كار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، داعش اسامی 24 "ولایت" خود در کشورهای مختلف را اعلام نموده که کشورهای عربستان، یمن، لیبی، مصر و الجزایر را نیز شامل می شود.

16 ولایت از ولایت های فوق در سوریه و عراق بوده و بقیه در یمن، الجزایر، "سینا" (مصر)، "برقه"، "فزان" و "طرابلس" (لیبی)، "بلاد الحرمین" (عربستان) و "خراسان" است.

پایگاه اینترنتی "رای الیوم" نوشت: داعش اسامی شماری از مناطق را تغییر داده است، مانند استان "دیرالزور" در شرق سوریه که "ولایت الخیر" و استان "حسکه" در سوریه که "ولایت البرکه" نام گرفته، اما شماری از اسامی دیگر مانند "رقه" و "نینوی" را تغییر نداده و فقط با افزودن واژه ولایت، آنها را "ولایت رقه" سوریه و "ولایت نینوی" عراق اسم نهاده است.

استراتژی جدید داعش برگرفته از نام یک خزنده به نام ماهی شن یا ماهی صحراست که در شن مخفی می شود و با غافلگیر کردن، اهدافش را مورد حمله قرار داده، به آن ضربه می زند؛ سپس از منطقه ای که در معرض حمله قرار می گیرد عقب نشینی نموده و در مکانی دیگر ظاهر می شود که طرف مقابل انتظار آن را ندارد.

۱۳۹۴/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...