نسخه چاپی

اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی درنخستین روزهای سال

مسوول روابط عمومی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری از اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در ششمین روز از آغاز سال جدید خبر داد.

به گزارش نما، فاطمه قیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم مسیح الله محمدی 39 ساله از همدان ومرحوم علی محمد حسنی 54 ساله از تهران دو بیماری هستند که دچار مرگ مغزی شدند.

وی بیان کرد: مرد 39 ساله به علت داشتن بیماری تومارمغزی و مرد 54 ساله نیز بر اثر پارگی عروق مغزی دچار مرگ مغزی شدند و امروز اعضای بدن این دو شخص با رضایت خانواده شان اهدا شد.

قیدی اظهارکرد: عضو کبد، کلیه و نسوج ( بافت استخوان ، ما هیچه و تاندوم و ...) این دو شخص به بیماران نیازمند اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای نسوج به 57 بیمار زندگی دوباره می بخشد افزود: از ابتدای سال جدید تا کنون علاوه بر این دو اهدا ، اعضای بدن سه بیمار مرگ مغزی دیگر نیز با رضایت خانواده اهدا شده است.

در مرگ مغزی، خونرسانی به مغز متوقف شده و اکسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد. اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهد افتاد.

بیمار مرگ مغزی، صحبت نمی کند، نمی بیند، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به تنفس نخواهد بود.

۱۳۹۴/۱/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...