نسخه چاپی

ظریف: طرف مقابل به دنبال فضاسازی در كنار مذاكرات است/ توافق جامع به اراده سیاسی طرف مقابل بستگی دارد

عکس خبري -ظريف: طرف مقابل به دنبال فضاسازي در كنار مذاكرات است/ توافق جامع به اراده سياسي طرف مقابل بستگي دارد

وزیر امور خارجه ایران تاكید كرد كه جمهوری اسلامی اراده سیاسی لازم برای توافق هسته‌ای را در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری داراست و برای دستیابی به توافق به اراده سیاسی طرف مقابل نیاز است.

به گزارش خبرنگار اعزامی نما به لوزان سوییس، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی خوش‌بینی‌ها برای رسیدن به نتیجه در رسانه‌های غربی و احتیاط ایران در این زمینه، گفت: ما هیچ گاه به حرف‌هایی که به نقل از منابع نزدیک مطرح می‌شود، توجه نمی‌کنیم.

وي افزود: فضاسازی در کنار مذاکرات یکی از برنامه‌هایی است که همواره از سوی طرف مقابل دنبال می‌شود.

ظریف اضافه كرد: مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و فراز و نشیب‌های جدی دارد و در مراحل مختلف دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود. برخی مواقع اختلاف نظرهایی‌ در داخل گروه مذاکره کننده طرف مقابل وجود دارد و این امر باعث می‌شود که دیدگاه‌های متناقض و متفاوتی مطرح شود.

وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: بنابراین نیاز است که با جدیت و دقت و حوصله کار را پیش ببریم تا ببینیم که توافق ممکن است یا خیر.

ظریف گفت: ما همواره گفته‌ایم که توافق کاملا امکانپذیر است؛ توافق جامع و کامل؛ این که چه زمانی نگاشته شود و نگارش آن شروع شود یک بحث است، اما این که مفاهیم و راه‌حل‌ها پیدا شود بحث دیگری است. احساس می‌کنم که حتما می‌توانیم به راه‌حل‌ها دست پیدا کنیم. ولی دستیابی به راه‌حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: دلیل آن که به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل تأکید می‌کنم این است که جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی در بالاترین سطوح در سطح مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور را دارد. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند که همه در ایران خواهان رسیدن به توافق برای حل موضوع هسته‌ای هستند؛ لذا ما هیچ شکی در اراده سیاسی از سوی ایران نداریم. باید همین اراده را با همین جدیت و اتفاق نظر از سوی همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببینیم تا بتوانیم به توافق برسیم.

۱۳۹۴/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...