نسخه چاپی

رئیس سازمان سیا: توافق بشود یا نشود فشار بر ایران تداوم خواهد یافت

رئیس سازمان سیا می گوید چه توافق هسته ای انجام بشود و چه نشود، فشار بر ایران باید ادامه یابد تا اطمینان یابیم این كشور نمی تواند كشورهای منطقه را بی ثبات كند.

رئیس سازمان سیا می گوید چه توافق هسته ای انجام بشود و چه نشود، فشار بر ایران تداوم خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از ایران هسته ای،جان برنن، رئیس آژانس مرکزی اطلاعات در امریکا روز 4 فروردین در مصاحبه اختصاصی با فاکس نیوز با تمرکز روی رفتار منطقه ای ایران وعده داد که واشینگتن پس از توافق هسته ای هم فشار را بر ایران حفظ خواهد کرد.

برنن می گوید: «برنامه اتمی ایران چیزی است که اما امیدواریم بتوانیم آن را متوقف کنیم. با این حال این را نیز می بینیم که این کشور همچنان حامی تروریسم دولتی است و کاری که باید بکنیم این است که خواه این توافق به دست آید یا نیاید، فشار بر ایران باید ادامه یابد تا اطمینان یابیم این کشور نمی تواند کشورهای منطقه را بی ثبات کند».

این نخستین بار است که یک مقام امریکایی صریحا می گوید پس از توافق هسته ای فشار تحریم ها به بهانه های دیگر بر ایران حفظ خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت تخلف ایران از توافق هسته ای آیا جامعه اطلاعاتی امریکا در موقعیتی هست که سروقت از آن مطلع شود، ادعا کرده است: «من اطمینان دارم که توانمندی های اطلاعاتی ما به اندازه کافی این قدرت را دارند که درکی مناسب از برنامه اتمی ایران داشته باشیم».

برنن همچنین با بیان اینکه نیروی قدس یک نیروی بسیار تهاجمی است، می گوید: «ما به آنان اجازه نمی دهیم نقش بزرگتری بازی کنند. آنان در حال همکاری با عراق برای چنین نقشی هستند، ما نیز با دولت عراق همکاری می کنیم. ایرانیان به عنوان کشور همسایه در عراق حضور دارند؛ آنان قطعا منافعی در آنجا دارند و به دنبال این منافع هستند. قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس که نیرویی بسیار تخاصمی است، حضور دارد و بسیاری از کارهایی که قاسم سلیمانی در آنجا انجام می دهد، باعث بی ثبات شدن هر چه بیشتر می شود. از این رو، من ایران را یک متحد به شمار نمی آورم بلکه می گویم کارهایی که داعش در عراق انجام داد، باعث واکنش ایرانیان شد و باید عراقی ها اطمینان داشته باشند ایرانیان هدفی غیر از آنچه که مردم این کشور به آن نیاز دارند، انجام ندهند».

۱۳۹۴/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...