نسخه چاپی

آسمان تهران بارانی خواهد شد

در روز دوشنبه بارش باران همراه با رعد و برق در تهران رخ می‌دهد و ما در ارتفاعات تهران انتظار بارش برف را داریم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه بارش باران همراه با رعد و برق در تهران رخ می‌دهد، گفت: به دلیل سرعت بارش باران در روز دوشنبه پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور پیش‌بینی شده است.

امیرحسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: از فردا سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که تا اواخر وقت این سامانه به دامنه‌های غربی و جنوب غرب نیز کشیده شده است و موجب بارندگی در این مناطق می‌شود. همچنین در مناطق مرتفع این نقاط، بارش برف پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه در نیمه غربی، شمال شرق و مرکز کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا شدت بارش‌ها بر روی شمال ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود، افزود: در روز دوشنبه شدت بارش‌ها در نقاط غربی کشور است و مناطقی مانند همدان، استان مرکزی و تهران نیز بارش پراکنده خواهد داشت که از اواخر وقت دوشنبه از شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود. همچنین سه‌شنبه بارش در جنوب و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد.

نقشینه با اشاره به اینکه در روز دوشنبه به دلیل سرعت بارش‌ها در جنوب غرب ما شاهد پدیده گرد و خاک در این مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است، گفت: در خصوص هوای تهران نیز باید بگویم که فردا آسمان تهران قسمتی ابری و در اوایل شب افزایش ابر خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: در روز دوشنبه بارش باران همراه با رعد و برق در تهران رخ می‌دهد و ما در ارتفاعات تهران انتظار بارش برف را داریم.

نقشینه با بیان اینکه در روز دوشنبه تهران 5 درجه خنک‌تر از روز قبل می‌شود، گفت: بیشینه دمای هوای امروز تهران 18 و فردا 20 و دوشنبه 15 درجه سانتیگراد خواهد بود. در واقع کاهش دما در تهران رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه در نیمه شمالی (گیلان، مازندران و گلستان) کشور بارش باران خواهیم داشت که در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: به دلیل بارش برف و باران جاده‌های کوهستانی و چالوس و هراز لغزنده بوده که تردد در آن باید با تجهیزات زمستانی صورت پذیرد و ما توصیه می‌کنیم به دلیل لغزندگی جاده‌ها مسافران با احتیاط تردد کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: اقامت در حاشیه رودخانه‌ها صورت نگیرد چرا که در روزهای آینده حجم آب رودخانه‌ها افزایش می‌یابد.

۱۳۹۴/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...