نسخه چاپی

پیام صریح توییتری ظریف به طرف‌های مقابل مذاكره كننده

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توییتر خود نوشت: در مذاكرات هر دو طرف باید انعطاف خود را نشان دهند. ما آن (انعطاف) را داریم و آمادگی داریم یك توافق خوب برای همه به دست آید. ما انتظار داریم كه طرف مقابل هم از خود آمادگی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی نما به لوزان سوییس، وزیر خارجه کشورمان ساعتی بعد از دیدارش با همتایان آلمانی و فرانسوی خود در صفحه توییتر از طرف‌های مقابل در مذاکرات خواست که انعطاف لازم را به کار گیرند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین پس از دیدارش با همتایان آلمانی و فرانسوی خود، این دیدارها را خوب ارزیابی کرد و گفت: اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم.
ظریف در جمع خبرنگاران نيز پس از دیدار با همتایان آلمانی و فرانسوی خود گفت: بحث‌های خوبی هم با وزیر خارجه آلمان و فرانسه داشتیم و فکر می‌کنم با توجه به این که دوستان مایلند نقش بسیار مستقیمی هم در راه‌حل و هم در آینده روابط ایفا کنند نکات خوبی مطرح شد که چگونه می‌توان کار را پیش برد و مشکلات را حل کرد.

ظریف درباره دیدارش با اشتاین مایر و فابیوس گفت: دیدار خوبی داشتیم. اکنون فهم بهتری از موضوعات داریم و فکر می‌کنم با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه‌حل برویم.

وی اضافه كرد: ما همیشه گفته‌ایم با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه‌حل وجود دارد. من از دو ملاقاتی که با وزیران خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می‌کنم طرف مقابل نیز با همین علاقه وارد موضوع شده است.

وی گفت: من فکر می‌کنم نشانه‌های زیادی است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. ایران اراده سیاسی لازم را در مذاکرات دارد و وقت آن است که آنها هم این اراده را از خود نشان دهند. آنها متوجه شدند که تحریم‌ و توافق و فشار با هم امکان پذیر نیست.

ظریف افزود: فرانسه و آلمان در رسیدن به توافق جدی هستند و فکر می‌کنم ما باید با هم کار کنیم.

۱۳۹۴/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...