نسخه چاپی

خاطره مرحوم صادق طباطبایی از توافق با آمریكا

وحید یامین پور در یادداشتی كه در شبكه های اجتماعی منتشر شده است با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم صادق طباطبایی، به تجربه توافق با آمریكا و خدعه‌های احتمالی اشاره كرد

به گزارش نما، وحید یامین پور در یادداشتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم صادق طباطبایی، به تجربه توافق با آمریکا و خدعه‌های احتمالی اشاره کرد.

«در بخشی از گفتگو با مرحوم صادق طباطبایی، که هنوز اجازه پخش پیدا نکرده، ایشان یکی از تلخ ترین رخدادها را خدعه های امریکایی ها و البته بی دانشی و ناشی گری تیم ایرانی در قرارداد الجزایر عنوان کرد. مذاکراتی که بعد از ماه ها پس از تسخیر لانه جاسوسی و برای آزادی جاسوس ها در ازای برگشت دارایی های بلوکه شده ایران در جریان بود.

مرحوم طباطبایی ناشی گری امثال بهزاد نبوی را عامل از دست رفتن نتایج مذاکرات دانستند. در واقع تیم ایرانی حتی متن توافق را درست نخوانده یا درست نفهمیده بودند. امریکایی ها پیش مواد مربوط به بازگرداندن دارایی های ایران و سایر تعهداتشان عبارت "حتی المقدور" را گنجانده بودند درحالیکه در متن امضا شده ایران چنین عبارتی نبود! و آنچنان که می دانید پس از گذشت سی سال آن تعهدات اجرا نشده است.

متاسفانه در مذاکرات سال گذشته متن ترجمه شده توسط وزارت خارجه ایران در تطبیق با متن انگلیسی اشتباهات بزرگی داشت که نتایج تعهدات را کاملا تغییر می داد. امیدواریم اینبار تیم سختکوش ایرانی متوجه خدعه های آمریکایی ها باشند.»

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...