نسخه چاپی

توافق یا تمدید؟!/بروز رسانی می شود

امروز پایان ضرب‌الاجل 2 طرف برای تعیین چارچوب كلی توافق است.

به گزارش نما، روز ششم از دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+ ۱ امروز با نشست مشترک وزرای خارجه گروه ۵ + ۱ و وزیر امور خارجه کشورمان آغاز می‌شود. البته معاون وزیر امور خارجه روسیه به جای لاوروف -- که دیروز لوزان را ترک کرد -- در این نشست شرکت می‌کند. امروز پایان ضرب‌الاجل ایران و ۶ قدرت جهانی برای دستیابی به چارچوب کلی توافق هسته‌ای محسوب می‌شود. ممکن است مذاکرات امروز تا پاسی از شب ادامه پیدا کند.

-- ۱۵:۰۵: خبرهایی در خصوص صدور بیانیه مشترک یا برگزاری نشست مشترک وزرای خارجه آلمان و فرانسه تا کمتر از ۲۵ دقیقه دیگر منتشر شده است.

-- ۱۴:۴۸: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: حصول توافق نزدیک است ولی اتخاذ تصمیم در خصوص مسائل دشوار احتمالاً به بعد موکول خواهد شد.

-- ۱۴:۴۵: آغاز دومین نشست امروز وزرای خارجه گروه ۵ + ۱ و ظریف.

-- ۱۳:۵۹: خبرگزاری "آسوشیتد پرس" به نقل از مقاماتی که نامشان فاش نشده است مدعی شد: ایران و گروه ۵ + ۱ امروز بر سر تمدید مذاکرات توافق می‌کنند. این بدان معناست که احتمالاً امروز توافقی کلی امضا نخواهد شد.


-- ۱۳:۲۷: لاوروف -- وزیر خارجه روسیه -- در نشستی خبری در مسکو عنوان کرد: فرصت مناسبی برای دستیابی به توافق در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

-- ۱۳:۲۴: اظهارات "سرگئی ریابکوف" -- معاون وزیر خارجه روسیه -- در لوزان: "از ۶ صبح کار می‌کنم و لاوروف هم به لوزان بازمی‌گردد. ... دیشب تا ساعت ۲ بحث و گفت‌وگو داشتیم و امروز صبح هم از ۶ بامداد کار را از سر گرفتیم. ... امیدوارم شما به شکلی مثبت، شگفتزده شوید."

-- ۱۳:۰۳: آغاز نشست عراقچی، تخت روانچی و صالحی و مونیز و شرمن. (مونیز = وزیر انرژی آمریکا. شرمن = معاون وزیر خارجه آمریکا.)
-- ۱۲:۳۶: خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بازگشت قریب‌الوقوع "سرگئی لاوروف" -- وزیر خارجه روسیه -- به لوزان سوئیس.

-- ۱۲:۰۱: شبکه "پرس تی‌وی" خبر داد: ایران به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای نیست.
-- ۱۱:۳۲: وزیر خارجه آلمان هنگام صرف صبحانه در لوزان: در مذاکرات ایران با نوعی بحران روبرو شده‌ایم. شاید راهکارمان را تغییر دهیم. باید دید...


-- ۱۰:۱۴: سرمقاله روزنامه ایندیپندنت: احتمال حصول توافق هسته‌ای با ایران تا ساعاتی دیگر.


-- ۰۹:۴۱: آغاز نشست وزرای خارجه گروه ۵ + ۱ و مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا. معاون لاوروف به جای خود او در نشست حضور دارد.

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...