نسخه چاپی

بعیدی‌نژاد: در مرحله پایانی مذاكرات هستیم

مدیر كل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه با طبیعی خواندن مشورت ها و هماهنگی ها در گروه 1+5 گفت: در مرحله پایانی مذاكرات هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی نما به لوزان سوئیس, رییس گروه کارشناسان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود : به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو 1+5 مذاکره می‌کند. اعضای این گروه کشورهای متفاوتی هستند با منافع و دیدگاه‌های سیاسی متفاوت و طبیعی است که این کشورها نیاز به هماهنگی‌های بیشتری برای اتخاذ مواضع مشترک بخصوص در مراحل پایانی مذاکرات دارند.
بعیدی نژاد در جمع خبرنگاران افزود: این مشورت‌ها از روز گذشته در سطح وزیران آغاز شده و هنوز هم در سطوح مختلف ادامه دارد. این مشورت‌ها زمان‌بر است و به زمان مذاکرات اضافه می‌کند که باید به صورت امر طبیعی در مذاکرات تلقی کرد."
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات اختلافی اظهار داشت:مسائلی از جمله موضوع تحریم‌ها،‌ مباحث تحقیق و توسعه، و برخی مباحث مرتبط با غنی‌سازی که همواره از اوایل مباحثات جزو مسائل مهم تلقی می‌شدند در این مرحله پایانی نیز جزو مذاکرات قرار دارند.
بعیدی‌نژاد افزود: مذاکرات را تا زمانی که تضمین کنیم حقوق هسته‌ای ایران در توافق تضمین شود ادامه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم که مذاکرات تا پایان ساعات امشب ادامه خواهد داشت؛ البته این یک مرحله منحصر به فرد است و حتی وزرا ساعتها درگیر مذاکره هستند.
مدیر کل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: حتی خیلی ها دیشب نخوابیدند و همه در حال تلاش برای رسیدن به توافق هستند.

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...