نسخه چاپی

كیروش آخرین شكستش را همراه تیم ایران تجربه كرد

تیم ملی سوئد در ورزشگاه خانگی كارلوس كی‌روش را با شكست بدرقه كرد.

به گزارش "ورزش سه"، سوئدی‌ها خیلی زود توسط زلاتان به گل رسیدند و این بازیکن در دقیقه 20 پاس گل دوم را هم صادر کرد. سپس ایران با خطای پنالتی روی امیری و ضربه نکونام فاصله را کم کرد، اما در نهایت زورش به حریف قدرتمند زردپوش نچربید. درحالی که تیم ملی می‌توانست با ضربه قوچان نژاد بازی را مساوی کند این اتفاق رخ نداد تا سوئد در لحظات پایانی بازی را 3 - 1 کند.

بازی دوستانه ایران – سوئد؛ ورزشگاه "فرندز آرنا" شهر استکهلم سوئد، تماشاگر: چهل و پنج هزار نفر
داور: سردر گازوبیوک(هلند)، کمک ها: باس فان دانگان(هلند) دیو گوسنس (هلند)
اخطار: هاشم بیک زاده (70)، پژمان منتظری (86)

تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده، مرتضی پورعلی گنجی(46 امیرحسین صادقی)، وحید امیری(78 رامین رضائیان)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام(75 امید ابراهیمی)، اشکان دژاگه(65 وریا غفوری)، مسعود شجاعی(88 کریم انصاری فر)، رضا قوچان نژاد (‎90مسعود حسن زاده)
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی سوئد: رابین اولسن، پیر بنگتسون، آندریاس گراگویت، امیل فورسبرگ(40 سباستین لارسن)، البین اکدال(92 مارکوس رودن)، کیم کالستروم(74 ومبول)، زلاتان، آنتون تینرهولم، اریک یانسون، مارکس برگ(65 یوهان الماندر)، ارکان زنگین
سرمربی: اریک همرن

شرح گل:
1 – 0 (سوئد): پاسکاری سوئدی ها پشت محوطه جریمه ایران از زلاتان شروع شد، توپ را به سمت چپ دفاعی ایران و سانتر بازیکن این تیم را زلاتان روی سر مدافعان ایران، به گل اول این تیم تبدیل کرد. تلاش علیرضا حقیقی برای رسیدن به توپ و جلوگیری از گل شدن آن با سر خوردن و جا ماندن وی همراه شد.
2 – 0 (سوئد): حمله خطرناکی دیگری از سوی سوئدی باز هم به رهبری زلاتان شکل گرفت، اما این بار وی در محوطه جریمه توپ را در عرض برای مارکس برگ فرستاد و وی نیز در بین مدافعان ایران، ضربه محکمی را روانه دروازه ایران کرد و در این لحظه از حقیقی خم کاریساخته نبود و در دقیقه 21 برای دومین بار دروازه ایران باز شد.
2 – 1 (ایران): حرکت انفجاری وحید امیری از میان مدافعان سوئد و خطای مدافع این تیم روی وی منجر به بدست آوردن یک ضربه پنالتی برای ایران شد و این ضربه را جواد نکونام، هم جهت با شیرجه دروازه بان سوئد، به اولین گل ایران در این بازی و سی و هشتمین گل خود تبدیل کرد. این گل دو دقیقه پس از گل دوم سوئد و در دقیقه 23 به ثمر رسید.
3 – 1 (سوئد): سباستین لارسن با نفوذ از سمت چپ دفاعی ایران سانتر زیبایی را روانه دروازه ایران کرد و پرواز بلند توی وونن تازه به بازی آمده و ضربه سر وی، گل سوم را برای سوئدی ها به ارمغان آورد.

دقایق حساس:
دقیقه 11 – حرکت سوئدی در پشت محوطه جریمه ایران، منجر به زدن شوت شد که ضربه بازیکن تیم سوئد از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 17 – سوئدی ها که پس از به ثمر رساندن گل، دست از حمله نکشیدند، باز هم حمله دیگری را تدارک دیدند که زلاتان در متن آن قرار داشت اما سانتر خطرناک زنگین از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 27 –ضربه ایستگاهی زلاتان از پشت محوطه جریمه ایران با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 30 – تیم ملی ایران که پس از به ثمر رساندن گل، کم کم توانسته خودش را در زمین سوئد پیدا کند، حرکت دیگری را ترتیب داد که امیری با استارت خود آغازگر این حمله بود و در نهایت توپ به پژمان منتظری در موقعیت ایده آلی رسید اما شوت او از بالای دروازه سوئد به بیرون رفت.
دقیقه 32 – کرنر ارسالی سوئدی ها در محوطه شش قدم ایران، ایجاد موقعیت خطرناکی برای سوئدی ها کرد و در این میان بازهم زلات دست به حرکتی آکروباتیک و دیدنی زد اما این موقعیت توسط مدافعان ایران دور شد.
دقیقه 45 – سوئدی ها باز هم سانتر دیگری را روانه محوطه جریمه ایران کردند اما این بار ضربه سر مهاجم این تیم را حقیقی مهار کرد.
دقیقه 46 – سانتر زیبا و خطرناک امیری را اولسن روی سر گوچی مهار کرد.
دقیقه 47 – موقعیت خطرناکی نصیب کالستروم شد که علیرضا حقیقی با حرکتی سریع توپ را از دروازه ایران دور کرد.
دقیقه 52 – حرکت سریع منتظری، موقعیت خوبی را برای ایران در زمین حریف بوجود می آورد اما شوت شجاعی از بالای دروازه سوئد به بیرون می رود.
دقیقه 53 – حقیقی با جایگیری خوب خود، شوت محکم بازیکن سوئد را مهار کرد.
دقیقه 54 – ضربه ایستگاهی سوئدی ها را کالستروم روی دروازه ایران فرستاد و ضربه سر خطرناک گرانکوییست با اختلاف کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 58 – پرتاب اوت آندو با ضربه زیبا و فنی پشت پای گوچی همراه شد اما تیر دروازه مانع از به ثمر رسیدن گل دوم ایران شد.
دقیقه 61 – حمله سریع سوئدی ها را سیدجلال حسینی در دو صحنه مختلف، به طور فوق العاده از جلوی دروازه ایران دفع کرد.
دقیقه 63 – سانتر بلند ارسالی از جناح راست ایران را علیرضا حقیقی به کرنر فرستاد.
دقیقه 69 – باز هم سانتر خطرناک وحید امیری از جناح چپ را باز هم اولسن مهار می کند.
دقیقه 70 – ضربه محکم بنگستون را حقیقی با جایگیری مناسب مهار می کند.

شرح نیمه اول:
ایران در بازی دوم دوستانه خود با یک تغییر به نسبت بازی قبلی به میدان رفت و پورعلی گنجی باز هم به قلب دفاع بازگشت تا به همراه سیدجلال حسینی بتوانند جلوی زلاتان بایستند اما تا 21 این اتفاق اصلا نیفتاد و سوئدی های سراپا حمله تا این دقیقه توانستند با استفاده از اشتباه مدافعان ایران دو بار دروازه ایران را باز کنند اما از این دقیقه که گویی ایرانی ها دیگر ترسی از گل خوردن نداشتند، کمی خود را به زمین سوئد رساندندو در اولین حمله جدی خود موفق به دریافت یک ضربه پنالتی شدند که گل اول تیم ملی را رقم زد.

پس از این گل بازهم سوئدی ها به رهبری زلاتان حملاتی را روی دروازه ایران ترتیب دادند اما ایران نیز دست و پا بسته نبود و تاحدی که امکان پذیر بود خود را به محوطه جریمه سوئدی ها رساند اما هیچکدام از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.

حواشی بازی:
*تماشاگران ایرانی زیادی از این بازی استقبال کرده اند.
*حین ورود بازیکنان تیم ملی، جو فوق العاده ای توسط ایرانی های حاضر در ورزشگاه ایجاد شد.
*شعارهای ایران ایران هواداران تیم ملی در اغلب مواقع در ورزشگاه طنین انداز می شود.
*تعداد شصت خبرنگار و بیست عکاس در ورزشگاه حضور دارند.
*بعد از گل اول گوینده ورزشگاه به سبک آلمانیها سه بار اسم زلاتان را گفت.
*تماشاگران ایرانی تلاش دارند با تشویقهای خود مردان کی روش را به جلو ببرند.
*خوشحالی سرمربی تیم سوئد پس از گل اول عجیب و غریب و جالب بود.
*بعد از بیست دقیقه اریک هرمن سه بازیکن ذخیره خود را برای گرمکردن به کنار نیمکت ایران فرستاد.
*به نظر می رسد استفاده از سبک آلمانی برای معرفی گلزن بازی تنها به زلاتان اختصاص دارد چرا که بعد گل دوم سوئد و گل نکونام گوینده به صورت عادی گلزن را معرفی کرد.
*هنگام ایستادن زلاتان پشت ضربه ایستگاهی تماشاگران ایرانی یک صدا "هو" می‌کشیدند و بعد زدن ضربه به بیرون فریاد هورا کشیدند.
*بازی خوب ایران بعد گل نکونان خبرنگاران سوئدی را به وجد آورده است.
*بعد از حرکت خشن زلاتان کی روش به داور چهارم اعتراض کرد.
*از دقیقه 30 وریا غفوری و امیرحسین صادقی هم مشغول گرم کردن شدند.
*به غیر از چتد ردیف معدود تمامی صندلیهای ورزشگاه پر شده است.
*کارلوس کی روش اعتراض زیادی به نحوه قضاوت داور و مماشات وی با زلاتان دارد.
*در پایان نیمه اول نزدیک به چهل و پنج هزار نفر در استادیوم حضور دارند.
* با آغاز نیمه دوم امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، رامین رضائیان و حبیب گردانی مشغول گرم کردن شدند.
*بر خلاف بازیهای رسمی دیگر صحنه های آهسته خطا در ورزشگاه پخش می شود
*بعد از چند دقیقه سکوت، تماشاگران ایرانی از دقیقه 65 باز هم با صدای زیاد تیم ایران را تشویق می کنند

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...