نسخه چاپی

نماینده مردم بجنورد در گفتگو با نما:

التزام تشكیلاتی میان برادران ارزشی خیلی كم است/ حق نداریم استقلال كشور را خدشه‌دار كنیم

عکس خبري -ميان برادران ارزشي التزام تشكيلاتي خيلي كم است/ حق نداريم استقلال كشور را خدشه‌دار كنيم

خدا آیت الله‌ مهدوی را رحمت كند. ایشان می‌فرمود خیلی خوب است كه عده ای احساس تكلیف نكنند.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص چشم‌انداز وحدت اصولگرایان گفت:برگزاری جلسه بین آیات موحدی ، یزدی و مصباح حرکت خوبی است هم مبنای دینی دارد و هم مبنای عقلایی. عقل تجربی هم همین را تأیید می‌کند و از نیروهایی که ارزشی هستند و بر مدار آموزه‌های دینی هم حرکت می‌کنند به خصوص کسانی که ملجا دینی دیگران هستند همین انتظار می‌رود. البته شخصاً نظری دارم و آن اینکه در مرحله تئوری خیلی خوب هستیم ولی وقتی به مراحل اجرا می‌رسیم به ویژه در بحث مصداق‌یابی دچار مشکل هستیم.
نماینده مردم بجنورد در مورد ارائه راهکار برای موفقیت در انتخابات آتی مجلس توسط اصولگرایان گفت: اگر انسان دلش برای نظام می‌سوزد و می‌خواهد میراث ماندگار امام و شهیدان که مبتنی بر آموزه‌های دینی، سیره نبوی و علوی است، حفظ شود باید از خود گذشتگی کند. مشکل اینجاست که خیلی از جاها مدار را از خود می‌دانیم و اگر صحبت از وحدت است می‌گوییم چگونه وحدت کنیم می‌گوید بیایید خدمت ما این می‌شود وحدت. هر کس دارای دو بعد شخصیتی است یکی حقیقی و دیگری حقوقی. ابتدا ملاکها را مشخص کنیم و سپس بررسی شود که مثلاً در یک شهری یک یا دو نماینده می‌خواهد 10 شاخص هم وجود دارد حالا یا صلاحیت حضور را دارم یا خیر اگر فردی ارجح بود، کنار بروم.
وی افزود:خدا آیت الله‌ مهدوی را رحمت کند. ایشان می‌فرمود خیلی خوب است که عده ای احساس تکلیف نکنند. برای مثال در شهر خودمان در بین گروه‌های مختلف مانند علماء و فضلا، جانباران، آزادگان و غیره... جمع‌هایی که نظراتشان صادقانه است حاضر شدم گفتم چنانچه فردی را می‌شناسید که از من بهتر است چون به تدین شما اعتقاد دارم بگویید تا من کنار بروم. شما اعلام کنید من کنار می‌روم و برای آن نفر کمک خواهم کرد. یک ایراد دیگر در میان برادران ارزشی التزام تشکیلاتی خیلی کم است.

حق نداریم استقلال کشور را خدشه‌دار کنیم
جعفری در مورد قبول داوطلبانه پروتکل الحاقی با توجه به مصوبه مجلس هفتم گفت: استقلال کشور بر همه چیز ترجیح دارد حتی بر صنعت هسته ای ما حق نداریم استقلال کشور را خدشه‌دار کنیم. هم مبنای دینی دارد، هم مبنای عقلانی، قانون هم تصریح کرده است. ما استقلال کشور را به هیچ وجه نمی‌توانیم واگذار کنیم. تجربه یمن و مصر برای ما کافی است. من قبلاً هم به دوستان آقای صالحی، آقای ظریف گفته بودم مشرب آقا این است که استقلال کشور به همه چیز ترجیح دارد.
وی در خصوص شادی‌های پس از بیانیه لوزان اظهار کرد: ما برای هر کاری که انجام می‌دهیم باید مبنایی داشته باشیم البته با عموم مردم کاری نداریم ولی مبنای دینی این است که ما نباید بیهوده خوشحال شویم و یا نگران شویم. البته در این میان عده‌ای دنبال اهداف دیگری بودند مثلاً این پیامی که از طرف آقای ظریف منتشر کردند که ایشان گفته بیائید شادی کنید مسلماً آقای ظریف چنین آدمی نیست.

۱۳۹۴/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...