نسخه چاپی

رییس فراكسیون حزب موتلفه اسلامی:

وحدت بین اصولگرایان پرشكوه خواهد بود/نتیجه مذاكرات را نباید به یك برد و باخت داخلی تبدیل كنیم

عکس خبري -وحدت بين اصولگرايان پرشكوه خواهد بود/نتيجه مذاكرات را نبايد به يك برد و باخت داخلي تبديل كنيم

عبدالرضا مصری گفت:با توجه به تجربه و درس از گذشته و نیازی كه در كشور وجود دارد وحدت بین اصولگرایان پرشكوه خواهد بود .

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص لزوم وحدت بین اصولگرایان گفت: معمولاً وحدت‌ها که گفته می‌شود قبل از رسیدن به یک مقطعی همه خوشبین هستند مانند داربی استقلال و پرسپولیس تا شب مسابقه هم دم از بازی جوانمردانه زدند اما روز مسابقه سازهای دیگری کوک می‌شود. به نظر من در این مقطع از هر زمان دیگری امکان وحدت بیشتر فراهم است. بسیاری از مسائل در کشور حل شده است. مقام معظم رهبری امسال را به نام همدلی و همزبانی اعلام کردند. درجه اول آن کسانی که معتقد به مصالح نظام هستند می توانند این همدلی و همزبانی را درک کنند. ممکن است در جزئیات اصولگرایان اختلافی داشته باشند اما در کلیت این همدلی و هم‌زبانی است. بعضی اختلافات روی مسائل جزیی سیاسی است و گرنه در محورهای اصلی انقلاب امام راحل، آرمانهای ایشان، مقام معظم رهبری و قانون اساسی هیچ اختلافی بین اصولگرایان وجود ندارد. با توجه به تجربه و درس از گذشته و نیازی که در کشور وجود دارد وحدت بین اصولگرایان پرشکوه خواهد بود که البته ممکن است عده کمی در وحدت وارد نشود که از ذکر نام هم خودداری می‌کنم اما بقیه اضلاع اصولگرایی به یک وحدت خوبی خواهند رسید.امیدواریم آن یک سلیقه هم هماهنگ بشوند ولی بعید به نظر می‌آید.

نماینده مردم کرمانشاه در خصوص بیانیه لوزان ادامه داد: من فکر می‌کنم صحبتهای مقام معظم رهبری در چند روز گذشته به تمامی بحث‌ها و آنچه بزرگ‌نمایی و یا سیاه‌نمایی شده بود پایان داد و واقع‌گرایی را به خوبی و جامع بیان کردند که به نظر من فصل الخطاب است. به نظر من باید یک منشوری از فرمایشات ایشان که 24 بند می‌شود تهیه گردد که بنده نیز توفیق داشتم مقداری از آن استخراج کنم تا هر آنچه در مذاکرات هسته ای، پروتکل الحاقی، فعالیتهای هسته‌ای و سایر مسائل سیاسی و نظامی مرتبط با آن لازم است انجام شود. من چندین بار این سخنان را خوانده‌ام و هر بار مطلب جدیدی بدست آورده‌ام. لذا وقتی آب است هیچ کسی نباید دنبال تیمم باشد.
رییس فراکسیون حزب موتلفه اسلامی افزود:این فرمایشات از نزدیکترین افراد به ایشان شروع شده تا همه دلسوزان نظام به جای آنکه بحث‌های حاشیه‌ای انجام شود این صحبتها فصل‌الخطاب قرار گیرد و برای مجلس هم این منشور سرلوحه همه تصمیمات خواهد بود. اما نباید فراموش کرد در مجلس هفتم که بنده توفیق نمایندگی داشتم با طرح دو فوریتی به آن مسئله داوطلبانه و یا تحمیلی خاتمه دادند. از طرفی غنی‌سازی را هم به دولت تکلیف کردیم. فصل‌الخطاب آن چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند. چند روز پیش هم بنده گفتم ما نباید از ایشان جلوتر حرکت کنیم و نه عقب بمانیم. منتظر بودیم که ایشان هدایت کنند که این کار الحمدالله انجام شد. محور مشخص، مسیر مشخص هنر ما این است با وحدت دنبال این مسیر حرکت کنیم.

در کشور ما بهره‌برداری سیاسی رد‌خور ندارد
نماینده مجلس نهم پیرامون  ذوق زدگی بی مورد بعد انتشار بیانیه لوزان گفت: این طبیعی است که در هر مسئله عده ای بخواهند بهره برداری بکنند من یادم می‌آید زمان جنگ در کرمانشاه بودم یک هواپیمایی می‌افتاد از 20 تا 30 پایگاه برای ما از طریق بی سیم اعلام می‌کردند ما انداختیم روز یک هواپیمای اف4 ایرانی افتاد همه پایگاه‌ها گفتند ما این هواپیما را زدیم بعد اعلام کردیم که این ایرانی بوده گفتیم کی بوده که این هواپیما را زده البته می‌دانستیم که عراقی زده‌اند و خلبان هواپیما داخل خاک کشور آورده بود به شوخی گفتیم کدام پایگاه بوده بدون استثنا همه گفتند ما نزدیم. زمانی که فضایی ایجاد می‌شود عده‌ای می‌خواهند بهره‌برداری کنند.در کشور ما هم که بهره‌برداری سیاسی ردخور ندارد.
در این بیانیه ابهاماتی هم وجود دارد
عبدالرضا مصری تصریح کرد:به هر حال حضرت آقا نسبت به آنهایی که می‌خواستند بگویند شق‌القمر کردیم و چه کسانی که می‌خواستند کاملاً نفی کنند، فرمودند و مسیر را مشخص کردند و جای بهره‌برداری هم نیست. اولا این یک بیانیه است اتفاقی نیفتاده است اگر به طرف این بیانیه خیلی  غش کنیم طبعاً دشمن می‌خواهد چند قدم جلوتر بیاید. البته در این بیانیه ابهاماتی هم وجود دارد از جمله بازدیدهای هسته‌ای و غیرهسته‌ای که این دغدغه همه مسئولین و دلسوزان است. ولی باید با واقع‌بینی و فضای همدلی پیش رفت.

مذاکره کنندگان نباید از حقوق ملت بگذرند
وی در پایان گفت:باید بین موافقین و مخالفین تقسیم کاری صورت بگیرد که آن هم باید سازمان یافته و حساب شده باشد که این اختلاف و دو دستگی بین کشور به وجود نیاید همه ما علیه آن دشمن خارجی دعوا داریم اما موقعیت‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه بین خودی‌ها است. به نظر من در این قضیه جناح سیاسی مطرح نیست بلکه جمهوری اسلامی مطرح است و ما نباید به یک برد و باخت داخلی تبدیل کنیم. هزینه انرژی هسته ای را کشورما پرداخت کرده چیزی نیست که بخواهیم برای آن دوباره هزینه بدهیم از تحریم‌ها تا شهادت دانشمندان هسته‌ای هزینه داده‌ایم. فشارهایی که بر ملت آمده این هزینه‌ها پرداخت شده و آن چیزی که الان اتفاق می‌افتد حاصل چندین ساله مقاومت ملت ماست. ما میلیاردها دلار هزینه پرداخت کردیم. خساراتی که از تحریم‌ها دیدیم نیازی نیست که بابت چیزی که حق ماست دوباره هزینه بدهیم. لذا مذاکره کنندگان هم نباید از حقوق ملت ایران بگذرند، فکر کنند معامله‌ای انجام می‌دهند. آقا فرمودند صنعت هسته‌ای یک سرمایه بزرگی است. به نظر من تیم مذاکره کننده و مسئولین کشور باید چندین بار فرمایشات مقام معظم رهبری را بخوانند، مرور کنند و نکاتش را یادداشت کنند.

۱۳۹۴/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...