نسخه چاپی

عملیات 200 پلیس استرالیا برای دستگیری پنج جوان

بیش از 200 مامور پلیس شهر ملبورن استرالیا كه روز شنبه درعملیاتی برای دستگیری پنج جوان مظنون به همكاری با تروریست های داعش، شركت كرده بودند تنها موفق به كشف و ضبط یك شمشیر و یك چاقو و پنج جوان شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز شنبه از ملبورن استرالیا گزارش داد: 'تونی آبوت' نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که در چند عملیات مختلف در نقاط گوناگون شهر ملبورن که بیش از 200مامور پلیس شرکت داشتند پنج جوان 18 تا 19 ساله بازداشت شدند.

به گفته نخست وزیر استرالیا دو تن از این افراد به اتهام اقدام تروریستی مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

مقامات ارشد پلیس نیز اعلام کردند که درعملیات خود 'جنگ افزارهای برنده' از جمله یک شمشیر و چاقو را توقیف کرده اند. گزارش پلیس حاکیست که عملیات پس از یک ماه تجسس صورت گرفته و اکنون مهار شده است.

بنابراین گزارش، استرالیا صدها سرباز به عراق اعزام کرده تا در آموزش نیروهای عراقی برای مبارزه با تروریست های داعش نقش داشته باشند که این مساله باعث افزایش نگرانی داخلی نسبت به واکنش هواداران این گروه تروریستی در استرالیا شده است.

نزدیک به شش ماه است که استرالیا در آماده باش شدید نسبت به اقدام احتمالی از سوی داعشی های قرار دارد.

گفته می شود افراد مظنونی که بازداشت شده اند احتمالا تحت تاثیر تروریست های داعش بوده اند که در جذب نیرو در کشورهای غربی ماهرانه عمل می کنند.

'ابوت'با بکارگیری کلمه 'داعش' برای این تروریست که درغرب به 'دولت اسلامی عراق و شام 'معروف هستند اعلام کرد این افراد قصد داشتند در یکصدمین سالروز بزرگداشت جنگ جهانی اول دست به اقدام تروریستی بزنند.

سال گذشته 'عبدالنعمان حیدر'جوانی که طرفدار تروریست های داعش بود با چاقو یک پلیس را زخمی کرد اما براثر شلیک گلوله پلیس کشته شد. مسئولان ملبورن افراد بازداشت شده را از همکاران حیدر اعلام کردند.

۱۳۹۴/۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...