نسخه چاپی

حمایت دولت از احزاب شناسنامه دار

معاون سیاسی وزیر كشور گفت : دولت از احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار حمایت و پشتیبانی می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: محمدحسین مقیمی شامگاه شنبه درنشست هم اندیشی نمایندگان احزاب، گروه ها وفعالان سیاسی استان خوزستان وتبیین سیاست های دولت تدبیر وامید درسرسرای اداری استانداری خوزستان افزود : چنانچه ما به عنوان یک وظیفه قانونی نتوانیم از احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار ودارای مجوز قانونی حمایت لازم را به عمل آوریم درپیشگاه خدا ودر دنیا باید پاسخگو باشیم.

وی گفت : دولت از فعالیت های سیاسی گروه ها و احزاب قانونی که مطابق قانون عمل کنند و در برابر قوانین جاری و نهادهای قانونی کشور پاسخگو باشند استقبال می کند.

معاون سیاسی وزیرکشور درادامه گفت : دولت موظف است امنیت نشست های سیاسی را تامین کند و احزاب و گروه های سیاسی قانونی نیاز ندارند برای هر گردهمایی سیاسی از وزارت کشور مجوز بگیرند.

مقیمی افزود : در جریان قرار دادن چنین گردهمایی به مسوولان ، به معنای اجازه نیست بلکه برای تامین امنیت این گردهمایی هاست.

رییس ستاد انتخابات کشور، ورود احزاب وگروه ها درانتخابات امسال را درایجاد نشاط سیاسی موثر دانست وگفت: همه ما باید تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور، بانشاط وسالم برگزار کنیم ونقش احزاب درگرمی انتخابات بسیار تعیین کننده است.

مقیمی به همه مسوولان و مدیران کشور توصیه کرد همه احزاب و گروه ها چه موافق چه مخالف و منتقد دولت را با یک چشم ، نگاه کنند و اجازه دهیم فعالیت قانونی را داشته باشند.

معاون سیاسی وزیرکشور تصریح کرد : اگر احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار می توانستند حرف خود را بزنند و عملکردها را نقد می کردند شاید کشور با چنین گرفتاری ها و مفاسد اقتصادی رو به رو نمی شد.

مقیمی گفت : البته اگر حزب یا یک تشکل سیاسی نتواند از آرمان های مردم دفاع کند با عدم اقبال عمومی رو به رو می شود و مردم با آن فاصله می گیرند.

وی درادامه با اشاره به سابقه فعالیت های حزبی در کشور اظهارداشت: برخی ازاحزاب مثل حزب موتلفه اسلامی بیش از40سال سابقه فعالیت داشته و در هر انتخاباتی حضوری موثر دارد.

وی گفت : بسیاری از مسوولان طراز اول کشور به نوعی فعالیت حزبی داشتند وبا حزب جمهوری اسلامی همکاری داشتند بنابراین نباید تصور کنیم فعالیت حزبی برای کشور مخرب است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد که باید به احزاب میدان عمل بیشتری داد ولی همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی در ادامه گفت : حزب یک مجموعه غیردولتی است و فلسفه تشکیل آن این است که دولت کمتر به مسایل ورود کند.

وی وجود کرسی های آزاداندیشی را در ایجاد نشاط سیاسی و مطالبه گری موثر دانست ولی درعین حال گفت : البته هرکس حرف خلاف و نادرستی زد باید پاسخگوی آن باشد.

معاون سیاسی وزیر کشور درادامه با تبیین وتاثیر رای مردم در اداره امور کشور اظهارداشت: رای مردم در اداره کشور بیشترین سهم را دارد ومسوولان مستقیم یا غیرمستقیم با رای مردم روی کار می آیند واین از افتخارات نظام اسلامی است که هر سال به طور متوسط یک انتخابات برگزار می کند.

در این نشست دو ساعته که با حضور استاندار خوزستان ومعاون سیاسی وی برگزار شد برخی دغدغه ها ودل نگرانی های نمایندگان و فعالان سیاسی استان به ویژه در سال جاری که مصادف با برگزاری دو انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری مطرح شد.

هزینه برداشتن فعالیت های حزبی و سیاسی ، ضرورت آسیب شناسی کارکرد احزاب ، جدی نگرفتن احزاب ، نداشتن فضای لازم برای فعالیت های حزبی دراستان، ضرورت ترویج فرهنگ قانون گرایی وآموزش های سیاسی درفضاهای دانشگاهی ، عدم حضور موثر احزاب در ساختار قدرت، ضرورت بهره گیری ازتجربیات دیگر کشورها برای تشکیلات حزبی ونگاه ابزاری به احزاب ازمحورهای مهم سخنان نمایندگان احزاب و فعالان سیاسی در استان بود.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه 1394 برگزار می شود.

۱۳۹۴/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...